یک‌شنبه 15 مهر 1403

ورزش باید جزء لاینفک زندگی زنان باشد / ابتلای مردم البرز به فشار خون؛ ثمره کم‌تحرکی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ورزش باید جزء لاینفک زندگی زنان باشد / ابتلای مردم البرز به فشار خون؛ ثمره کم‌تحرکی

نجمه خسروی گفت: آمارها نشان می‌دهد که 29 درصد از افراد بالای 18 سال در استان البرز فشار خون دارند و این یعنی ورزش و تحرک بین اعضای خانواده نهادینه نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نجمه خسروی متخصص بیماری‌های زنان در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: ورزش، ضرورت زندگی زنان و ضامن سلامتی آنها است.

وی ادامه داد: ورزش یکی از اصولی است که هر شخص اعم از زن یا مرد باید برای تقویت کیفیت زندگی، در برنامه خود بگنجاند و این رویه باید تداوم و تناسب داشته باشد اگر چه فرد بی تحرک سالم لازم نیست با ورزش‌های سنگین این روند را آغاز کند. خسروی با بیان اینکه ورزش و تحرک یکی از عواملی است که باعث طول عمر بانوان می شود، افزود: انسان ها برای بقا به ورزش نیاز ندارند اما برای اینکه در میانسالی دچار عارضه نشوند باید ورزش کنند. این مربی ورزشی تصریح کرد: برخی از زنان تصور می کنند که برای کاهش وزن باید ورزش کنند در صورتی که ورزش برای همه افراد جامعه اعم از لاغر و چاق ضروری است. وی گفت: سن بیماری های زنان در کشور کاهش یافته و یکی از مهمترین دلایل آن کم تحرکی است، که برای جلوگیری از ابتلا به آنها باید ورزش را به صورت مداوم انجام دهند. خسروی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که 29 درصد از افراد بالای 18 سال در استان البرز فشار خون دارند و این یعنی ورزش و تحرک بین اعضای خانواده نهادینه نشده و یکی از مهمترین دلایل فشار خون بی توجهی به ورزش است. این مربی ورزشی افزود: برخی از بانوان فراهم نبودن شرایط را یکی از علل کم تحرکی عنوان می کنند در صورتی که برای ورزش کردن حتما لازم نیست به باشگاه بروید بلکه می توانید در خانه ورزش کنید. وی در خاتمه خاطرنشان کرد: برای افرادی که از ورزش لذت نمی‌برند، ممکن است نگاه کردن به تعداد قدم‌ها آسان‌تر باشد، بنابراین اگر می‌خواهید بدون شرکت در تمرین‌های رسمی فعال بمانید، روزانه 7000 قدم بردارید.

انتهای پیام /