چهارشنبه 18 مهر 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

وب‌گاه عرشه آنلاین

قاعدتا بانک‌ها باید مجاز باشند سپرده‌های جمع‌آوری‌شده با نرخ 30 درصد را با یک حاشیه سود مناسب (که بتواند برای بانک سودآوری به همراه داشته باشد)، مصرف کنند. در غیر اینصورت مشکل ناترازی بانک‌ها تشدید می‌شود. با این توضیحات اعتقاد دارم که اصولا نرخ های سود منفی در اقتصاد قابل قبول نیست و باید متناسب با واقعیات و شرایط تورمی روز مورد بازنگری و اصلاح قرار گیرد. ولی‌الله سیف، رییس پیشین بانک...

خبرگزاری تسنیم

مدیر عامل سازمان اموال تملیکی با بیان اینکه مزایده مربوط به بخش اموال غیرمنقول از 26 دی آغاز شد و تا 7 بهمن ادامه داشت، گفت: بیش از 3هزار و 500 میلیارد تومان املاک را بارگذاری و برای عرضه پیشنهاد کرده است.

خبرگزاری دانشجو

بهنام صمدی فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به ریزش‌های پی در پی چند ماه اخیر بازار سرمایه گفت: چند ماه اخیر شاهد ریزش و منفی بودن اکثر نماد‌های اقتصادی هستیم، وضعیت امروز بورس مربوط به اقتصاد کلان کشور و نتیجه اقداماتی است که دولت برای رفع کسری بودجه خود انجام داده است. صمدی در خصوص ارزش دلاری بازار سرمایه به نسبت قبل گفت: ابتدای شروع دولت سیزدهم...

وب‌گاه خبر آنلاین

امسال دولت به همان روال سال گذشته به دنبالِ وقت‌کشی برای تعیین نرخ سبد معیشت، کمتر نشان دادنِ بیش از حد رقم واقعی آن و درنهایت سرکوبِ مجدد مزدی است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به باور بسیاری از فعالان کارگری، امسال دولت به همان روال سال گذشته به دنبالِ وقت‌کشی برای تعیین نرخ سبد معیشت، کمتر نشان دادنِ بیش از حد رقم واقعی آن و درنهایت سرکوبِ مجدد مزدی است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - معاون سیاست گذاری اقتصادی وزیر اقتصاد گفت: تمام مراحل ارزیابی نهایی لایحه اصلاح فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، در معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی برای اولین بار انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - یکصد و نوزدهمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و نمایندگان بخش‌های خصوصی برگزار شد.

وب‌گاه گسترش

علی بهادری جهرمی گفت: با احتساب صادرات در حوزه‌های انرژی، نفت و گمرک، تراز تجاری ما به شدت مثبت است و بسیار بیشتر از واردات، صادرات داریم.

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه گسترش

معاون وزیر اقتصاد بیان کرده است که پیشنهاد دبیرخانه این بود که به روش قبلی، که توسط هیأت مدیره شرکت راه‌آهن تصویب شده بود، بازگردیم و قیمت‌گذاری در حوزه حمل و نقل، از جمله قطارهای پنج ستاره، حفظ شود.

وب‌گاه عصر ایران

معاون وزیر اقتصاد: پیشنهاد دبیرخانه آن بود که به همان رویه پیشین که مصوب هیات مدیره شرکت راه آهن بوده است، برگردیم. در عین اینکه قیمت‌گذاری در حوزه حمل و نقل از جمله قطارهای پنج ستاره حفظ شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر راه وشهرسازی از موافقت خود برای ورود ایرلاین خارجی به پرواز‌های داخلی خبر داد اما وزیر اقتصاد این موضوع را رد کرد البته به گفته برخی از کارشناسان این اقدام برای رفع مشکل کمبود بلیت راهگشا نیست.

وب‌گاه گسترش

به گفته فعالان اقتصادی، نرخ‌هایی که اخیراً برای تامین مالی از سوی بانک‌ها شنیده شده، در بازه 37 تا 40 درصد قرار دارد و به نزدیکی نرخ تورم است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک، از ابتدای تابستان سال آینده، وارد فاز دوم هوشمندسازی خواهد شد، کاهش 50 درصدی تعداد بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های حوزه تجارت خارجی کشور را دستاورد ارزشمندی در تجارت خارجی کشور عنوان کرد.

وب‌گاه گسترش

معاون وزیر جهاد کشاورزی دولت روحانی می‌گوید: «من «حاکمیت یکدست» را افزایش انسجام و هماهنگی میان ارکان مختلف تفسیر نمی‌کنم. این سیاستی بود برای اینکه قدرت در دست یک جناح خاص منحصر شود و دیگران کنار زده شوند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمدهادی سبحانیان، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در دیدار با دانشجویان با بیان اینکه نباید هزینه‌های پایدار برای دولت ایجاد کنیم و آن را به درآمدهای ناپایدار نفت متصل کنیم، گفت: به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی و چالش های فروش نفت، با جریان درآمدی ناپایدار مواجه هستیم. از منظر مبانی نظری نباید منابع بودجه دولت را به یک جریان درآمدی ناپایدار مثل نفت گره بزنیم. رئیس کل سازمان امور مالیاتی...