جمعه 4 خرداد 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

وب‌گاه عرشه آنلاین

طرح مالیات بر عایدی سرمایه طلا و الزام ثبت معاملات چه تغییراتی در بازار به‌وجود می‌آورد؟ قرار است چه کسانی نقره‌داغ شوند و سرمایه‌گذاران واقعی چطور می‌توانند همچنان محترمانه به فعالیت خود ادامه دهند؟ طرح مالیات بر عایدی سرمایه از زمان تصویب در مجلس با کش و قوس هایی روبرو بوده و تا امروز به قانون تبدیل نشده است؛ چراکه باید ایرادات مطرح شده از سوی شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزای دانشجو به نقل از شانا، صنعت نفت در صورت تکمیل زنجیره ارزش می‌تواند درآمد بالایی را برای هر کشوری به همراه داشته باشد. با این حال این صنعت در سراسر دنیا، صنعتی به‌شمار می‌رود که نیازمند سرمایه‌گذاری بالایی است، زیرا افزون بر استفاده از تجهیزات گران‌قیمت در توسعه صنعت نفت، دستیابی به تکنولوژی‌های روز جهان نیز هزینه بالایی را به همراه دارد؛ بنابراین هر کشور...

وب‌گاه خبر آنلاین

وزیر اقتصاد چندی پیش در نشست تبیین شعار سال مطالبی را در مورد مشارکت مردم در میدان اقتصاد و مدیریت کشور بیان کرده که می‌توان آن را ترکیبی از نکات درست و قابل‌تأمل و نکات و نتیجه‌گیری‌های نادرست دانست.

وب‌گاه خبر آنلاین

به تازگی شایعه کناره‌گیری وزیر اقتصاد مطرح شد و برخی از این تغییر استقبال کردند و آن را مقدمه‌ای برای تغییر فرمان اقتصادی تلقی کردند تا گشایشی ایجاد شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از وضعیت اقتصادی ایران دست پیدا کنیم.

وب‌گاه خبر آنلاین

حسینی بوشهری نفت را ثروتی خدا دادی توصیف کرد و گفت: باید با بهره گیری از مالیات و خودداری از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده، به گونه‌ای که حتی قطره‌ای نفت، خام فروشی نشود، زمینه را برای استفاده نسل‌های آینده از این نعمت فراهم کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سهامداران و فعالان بازار سهام طی نامه ای سرگشاده به رییس مجلس خواهان برخی تغییرات در قانون بودجه 1403 شدند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

رئیس کل گمرک گفت: میزان واردات قطعات خودرو و موتورسیکلت در سال 1402 به لحاظ ارزش 32.69 درصد نسبت به مدت مشابه سال ماقبل رشد داشته است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی به میزان حدود 600 هزار تومان برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌های کشور تامین شد.

وب‌گاه خبر آنلاین

محموزاده گفت: متأسفانه دولت از یک طرف حاضر به تغییر مدیران و وزرای ناکارآمد خود نیست، از سوی دیگر هم توان اداره امور کشور را ندارند و هر روز شاهد هستیم که قیمت ارز به صورت روزانه، ساعتی و حتی ثانیه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

روند کاهشی جدید نرخ ارز در بازار روز گذشته متوقف شد و نرخ دلار در نیمه کانال 65‌هزار تومانی به تعادل رسید. برخی از تحلیلگران معتقدند که پله‌های دوم و سوم کانال 65 که در روز سه‌شنبه محل معامله شاخص ارزی بود، کف قیمت این ارز در حال حاضر است و فعلا پتانسیل افت نرخ‌های بیشتر وجود ندارد. همچنین بازه نوسان سکه طلا نیز در روز گذشته کوچک شد. در حالی که در روز‌های ابتدایی هفته جاری نرخ ارز پس...

وب‌گاه عرشه آنلاین

رئیس سازمان بورس کجا با کنایه درباره بانک مرکزی حرف زد. اینجا که گفت: «تصمیمات اتخاذ شده در دستگاه‌های مختلف اقتصادی بدون در نظر گرفتن اثرات آن بر سایر بخش‌ها است، اثر سود بانکی 30 درصد شدید است که سال گذشته آن را در بورس تجربه کردیم. ابلاغ یکباره بخش‌نامه‌ها سرمایه‌گذاران را غافلگیر می‌کند ومشارکت با غافلگیری محقق نمی‌شود. باید مفروضاتی داشته باشیم که تا انتهای سرمایه‌گذاری به آن پایبند...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

بسیاری از صاحبان کارگاه‌ها، مغازه‌داران، پیشه‌وران و اصناف گوناگون و حتی کارخانه‌داران از افزایش ناگهانی مالیات آن هم زمانی که درآمدشان تقلیل یافته است شکایت دارند و آن را عادلانه نمی‌دانند.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید علی روحانی بعداز ظهر چهارشنبه در همایش اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران که در دانشگاه قم برگزار شد گفت: در عرصه رشد اقتصادی و همچنین کاهش آمار بیکاری وضعیت بهتری نسبت به گذشته داریم. معاون سیاستگذاری اقتصادی وزیر اقتصاد با اشاره به شعار سال گفت: در راستای ارتقا مؤلفه‌های اقتصادی نیازمند مواردی همانند تأمین انرژی لازم...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ارزش واردات انواع گوشت قرمز در 11 ماهه سال جاری به کمی بیش از 585 میلیون و 685 هزار دلار رسید و بیشترین ارزش واردات هم در دی ماه صورت گرفته است.