پنج‌شنبه 19 مهر 1403

وزیر اقتصاد

وزیر اقتصاد

خبرگزاری تسنیم

وزیر اقتصاد درباره اعطای سهام به متولدین سال 1402 گفت: با سازمان برنامه و بودجه مذاکره می‌کنیم که این سهام برای متولدین 1402 هم داده شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سید علی روحانی، معاون سیاست گذاری اقتصاد وزیر اقتصاد ظهر امروز در دومین کنفرانس ملی تحول دیجیتال، بانک و بیمه با رویکرد هوش مصنوعی با اشاره به 2 محوری که با همکاری مجلس شورای اسلامی و وزارت اقتصاد در این زمینه انجام شده است، اظهار داشت: محور‌های اعتبار سنجی و تحول نظام وثیقه گذاری در طرح تأمین مالی تولید و زیرساخت تبدیل به قانون می‌شود و به زودی...

وب‌گاه الف

معاون سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه این وزارتخانه موضوع اعتبارسنجی و تحول نظام وثایق را پیگیری می‌کند، گفت: زیربنای بسیاری از تحولات حل معضل توثیق است و وزارت اقتصاد برنامه دارد تا بر اساس قانون سامانه توسعه وثایق را گسترش داده و راهبری کند.

وب‌گاه فرارو

معاون وزیر اقتصاد، گفت: در نظام وثیقه گذاری با دو معضل مواجه هستم اول اینکه دارایی کوچک نمی‌تواند به عنوان وثیقه مورد استفاده قرار بگیرد و همچنین اگر دارایی بزرگ اقتصادی مبنای توثیق برای تسیهلات سایز کوچک قرار بگیرند، قفل می‌شوند.

وب‌گاه گسترش

معاون اشتغال وزارت کار آمار پایین پرداختی وام های اشتغال را کم کاری بانک ها عنوان کرد و همچنین از پرداخت 40هزار وام در آینده ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مطابق گزارش‌های مرکز آمار ایران نرخ بیکاری افراد 15 ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که 7.6 درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، در فصل پاییز بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه سال قبل (پاییز 1401)، 0.6 درصد کاهش یافته است. در پاییز 1402، به میزان 41.5 درصد جمعیت 15 ساله و بیش‌تر، از نظر اقتصادی...

وب‌گاه عرشه آنلاین

قیمت دلار روز چهارشنبه با افزایش 200 تومانی از نیمه کانال 50 هزار تومانی فراتر رفت. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست تثبیت این اسکناس تا انتخابات مجلس پابرجاست اما دوام طولانی نخواهد داشت. قیمت دلار ماه‌هاست در روندی خنثی نوسان دارد و سیاست گذار توانسته با ارزپاشی این اسکناس را در کف کانال 50 هزار تومانی نگه دارد. قیمت دلار از ابتدای سال با سیاست ارزپاشی بانک مرکزی فریز شده است. محدوده‌های...

خبرگزاری تسنیم

معاون اشتغال وزارت کار با انتقاد از عملکرد بانک ها طی چند ماه اخیر در پرداخت فرآیند تسهیلات اشتغال گفت: در حال حاضر مطابق سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور حدود 40هزار پرونده آماده پرداخت است.

وب‌گاه خبر آنلاین

اقتصاد نیوز نوشت: دی ماه 1402 نیز به نیمه رسید و بازار بورس اوراق بهادار سردتر از سال‌های گذشته در حال سپری‌کردن روزهای معاملاتی خود است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امنیت اسرائیل انتقادهای آمریکا درباره پیشنهادهای اسکان مجدد فلسطینیان در سرزمین‌های خارج از غزه را رد کرد و در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد، گفت که اسرائیل "ستاره دیگری در پرچم آمریکا" نیست و از آن دستور نمی‌گیرد.

وب‌گاه گسترش

از ابتدای ماه خرداد سال 1403، دولت موظف خواهد بود به سرپرستان خانوارهایی که خودرویی ندارند، برای هر نفر 15 لیتر بنزین رایگان اختصاص دهد.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - وزیر اقتصاد صبح امروز با سفر به کرمان در محل گلزار شهدای کرمان، مزار سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و محل انفجار تروریستی اخیر حاضر شد و همچنین از مجروحان این حادثه عیادت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس صندوق رفاه دانشجویان از برنامه‌ریزی‌هایی که در مسیر رفاه دانشجویان به‌خصوص برای مادران دانشجو انجام می‌شود، خبر داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

تجارت‌نیوز نوشت: قیمت دلار روز چهارشنبه با افزایش 200 تومانی از نیمه کانال 50 هزار تومانی فراتر رفت. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، سیاست تثبیت این اسکناس تا انتخابات مجلس پابرجاست اما دوام طولانی نخواهد داشت.