سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

وزیر امور خارجه آمریکا

وزیر امور خارجه آمریکا

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین در آستانه سفر وزیر امور خارجه آمریکا به چین، از سیاست‌های این کشور در زمینه مسائلی مانند امور دریای چین جنوبی، تایوان، جنگ اوکراین و روابط دوجانبه پکن - واشنگتن انتقاد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه آمریکا استاندارد دوگانه این کشور در قبال نقض حقوق بشر توسط اسرائیل را تکذیب کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

با انتشار گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم واشنگتن در راستای تحریم گردان «نتزاه یهودا» ارتش اسرائیل، مقامات اسرائیلی گفته‌اند با اعمال تحریم علیه هر واحد نظامی این رژیم مقابله خواهند کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با انتشار گزارش رسانه‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم واشنگتن در راستای تحریم گردان «نتزاه یهودا» ارتش اسرائیل، مقامات اسرائیلی گفته‌اند با اعمال تحریم علیه هر واحد نظامی این رژیم مقابله خواهند کرد.

خبرگزاری دانشجو

آمریکا به درخواست نیجر نظامیان خود را از این کشور آفریقایی خارج می‌کند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا ممکن است چین را به دلیل حمایت از مجتمع نظامی - صنعتی روسیه به تحریم تهدید کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

«واشنگتن‌پست» گزارش داد که مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به این روزنامه گفتند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها دستور داده است که درباره ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان، به طور علنی صحبت نکنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «واشنگتن‌پست» گزارش داد که مقام‌های ایالات متحده در چندین ارگان دولتی به این روزنامه گفتند که دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به آنها دستور داده است که درباره ساقط شدن چند ریز پرنده توسط پدافند هوایی ایران در اصفهان، به طور علنی صحبت نکنند.

وب‌گاه عصر ایران

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا از اظهار نظر در مورد اینکه «آیا واشنگتن در مورد حمله هشدار داده است یا خیر»، خودداری اما تاکید کرد که «ایالات متحده در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نداشته است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حماس نسبت به ادعای وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه این جنبش مانع آتش‌بس در نوار غزه می‌شود، واکنش نشان داد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

وزیر خارجه آمریکا تأکید کرد این کشور به حفظ امنیت رژیم صهیونیستی و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند است. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: ما در گروه هفت از زمان جنگ غزه در هفتم اکتبر بر تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه متمرکز بوده‌ایم. ما در هیچ عملیات هجومی علیه ایران شرکت نکردیم. ما به حمایت از اسرائیل برای دفاع از خودش و همچنین کاهش تنش در منطقه پایبند هستیم. تلاش می‌کنیم تا اسرائیل...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

حسین اکبری سفیر ایران در سوریه در توئیتی خطاب به اسرائیل نوشت: گفتید ما آماده ایم بیایید، آمدیم اما در پناه‌گاه بودید.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به گروهی از رهبران یهودی آمریکایی گفت که تشدید تنش بیشتر با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز امروز به نقل از تحلیلگران نوشت که با توجه نگرانی از افزایش قیمت سوخت و ناخرسندی چین، بعید است که پاسخ تنبیهی بی‌سابقه ایران به اسرائیل به افزایش چشمگیر تحریم‌های نفتی واشنگتن علیه ایران بینجامد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر امور خارجه آمریکا تاکیده کرده است که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و اسرائیل نیست.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - تارنمای «آکسیوس» به نقل از سه منبع خبر داد که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه‌شنبه) در جمع گروهی از رهبران آمریکایی یهودی تاکیده کرده است که تشدید تنش با ایران در راستای منافع ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیست.