جمعه 28 اردیبهشت 1403

وزیر خارجه بحرین آینده بهتری را به مردم منطقه وعده داد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وزیر خارجه بحرین آینده بهتری را به مردم منطقه وعده داد

تهران - ایرنا - وزیر خارجه بحرین که بخش عمده ای از مردم کشورش با عادی سازی روابط میان منامه و تل آویو مخالف هستند و ضمن برگزاری تظاهرات در بیانیه هایی خواستار انجام همه پرسی در این زمینه شده اند، طی سخنانی که در جمع میهمانانی از تل آویو و واشنگتن ایراد کرد مردم منطقه را به آینده‌ای بهتر وعده داد.

عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر خارجه بحرین همزمان با ورود هیات آمریکایی - صهیونیستی به فرودگاه منامه مدعی شد که همکاری ما برای تضمین آینده بهتری برای مردم منطقه است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، وزیر خارجه بحرین در سخنانی که از شبکه خبری اسکای نیوز به صورت مستقیم پخش شد، اظهار داشت که سفر هیات آمریکایی اسرائیلی با هدف فعال کردن توافق صلح انجام می‌شود.

این مقام بحرینی که در مراسم امضای توافق سازش در روز 15 سپتامبر در کاخ سفید حاضر شده بود، در حضور هیات آمریکایی - صهیونیستی ادعا کرد: توافق صلح ما با اسرائیل حقوق مردم خاورمیانه را حفظ خواهد کرد و علیه آنها نخواهد بود. می خواهیم چارچوبی را برای همکاری دوجانبه با اسرائیل برای صلح بهتر در منطقه ایجاد کنیم.

مائیر بن شابات مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی در بدو ورود به فرودگاه منامه در این کنفرانس خبری ابراز امیدواری کرد که تل آویو به زودی میزبان طرف بحرینی باشد و بتوان رابطه عمیقی بین بحرینی‌ها و اسرائیلی‌ها به وجود آورد. وی در ادامه مدعی شد: منطقه شاهد فصل جدیدی از صلح خواهد بود. تاریخ امروز دوباره از طریق دستیابی به توافقنامه صلح نوشته شده است. وی اضافه کرد که همکاری با بحرین در حوزه‌های سرمایه گذاری، تجارت، فناوری و کشاورزی صورت خواهد گرفت. استیو منوچین وزیر خزانه داری آمریکا نیز که ریاست هیات آمریکایی را در سفر به منامه بر عهده داشت در این کنفرانس سه جانبه با وزیر خارجه بحرین و مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی گفت که فرصت‌های بزرگی برای همکاری در حوزه‌های اقتصاد و سرمایه گذاری وجود دارد.

همزمان با سفر هیات های رژیم صهیونیستی و آمریکا به منامه جمعیت الوفاق بحرین با صدور بیانیه ای خواستار برگزاری همه پرسی در این کشور درباره توافق عادی سازی با رژیم صهیونیستی شد و از سازمان ملل و جامعه بین الملل خواست حکومت بحرین را مجبور به اجرای این خواسته ملی کنند.

به گزارش ایرنا، جمعیت الوفاق بزرگترین حزب سیاسی مخالف حکومت بحرین در بیانیه‌ای که روز یکشنبه در پایگاه اطلاع رسانی منامه پست منتشر شد، از دبیرکل سازمان ملل و جامعه بین المللی خواست که از مقامات این کشور بخواهند به شهروندان اجازه دهد حرف اول و آخر خود درباره توافق عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی را بزنند.

بیانیه یاد شده با اشاره به اینکه دولت بحرین بصورت یکطرفه در انعقاد توافق نامه‌ها و قراردادها مغایر با قانون اساسی و حاکمیت ملی تصمیم‌هایی را اتخاذ کرده است که در بحرین از اجماع و ارزش‌های ملی و قومی برخوردار نیست، اضافه کرد: مردم بحرین باید نظر خود را درباره این توافق نامه غیرقانونی (عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی) بیان کنند و دلیل این اقدام این است که این حکومت در زمانی توافقنامه را امضا می‌کند که بیشترین اشکال ظلم و سرکوب را اعمال میکند و از اعتراض شهروندان نسبت به توافق نامه عادی‌سازی که ماه گذشته بین دولت بحرین و رژیم اشغالگر صهیونیستی امضا شد، جلوگیری می‌کند و نیاز است که بحرین زور و ستم بیش از حد با استفاده از ابزارهای نظامی و امنیتی را متوقف کند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*