پنج‌شنبه 29 شهریور 1403

وزیر خارجه لبنان: شرایط «ترسناکی» در لبنان حاکم است / حزب‌الله قطعا پاسخ خواهد داد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
وزیر خارجه لبنان: شرایط «ترسناکی» در لبنان حاکم است / حزب‌الله قطعا پاسخ خواهد داد

«عبدالله بوحبیب»، وزیر خارجه لبنان، در مصاحبه‌ای با کریستین امانپور از شبکه سی‌ان‌ان گفت: «حزب‌الله ضربه سختی خورده است و بنابراین پاسخ به آن اجتناب‌ناپذیر است».

«عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه لبنان در مصاحبه‌ای گفت که شرایط «ترسناکی» در لبنان حاکم است و حزب‌الله قطعا پاسخ خواهد داد.

بوحبیب افزود: «ما الان نمی‌توانیم با حزب‌الله به همان روشی که در گذشته با آنها صحبت می‌کردیم، صحبت کنیم. زیرا آنها به طور قطع ضربه‌های شدیدی خورده‌اند و بنابراین پاسخ برای آنها اجتناب‌ناپذیر است».

او در پاسخ به سؤال سی ان ان در خصوص فضای حاکم بر لبنان در پی انفجارهای متعدد وسایل ارتباطی گفت: «بدون شک، لحظه‌های ترسناکی در جریان است، ما از ورود به جنگ می‌ترسیم، چون جنگ نمی‌خواهیم؛ درگیری‌هایی در مرز وجود داشت که گاهی اوقات تشدید می‌شد. خب، ما آن را تحمل کردیم. اما الان شما از جنگ صحبت می‌کنید. این مقدمه‌ای برای جنگ است؛ به همین دلیل ما به شورای امنیت سازمان ملل متحد، برای جلوگیری از این‌گونه اتفاقات مراجعه خواهیم کرد».

خبر مرتبط افزایش قربانیان انفجارهای لبنان به 20 نفر

قربانیان انفجارهای جدید در لبنان به 20 شهید و بیش از 450 مجروح افزایش یافت.

وزیر خارجه لبنان افزود: «ما مخالف جنگ در لبنان هستیم. دولت لبنان جنگ نمی‌خواهد و حتی تمایلی به درگیری در جنوب لبنان ندارد. بنابراین ما به کمک سازمان ملل نیاز داریم و همچنین به کمک آمریکا نیاز داریم تا نوعی صلح در جنوب لبنان برقرار شود».

در این میان وزارت بهداشت لبنان بامداد امروز (پنج‌شنبه) در تازه‌ترین بیانیه خود از افزایش شهدای انفجارهای عصر چهارشنبه به 20 تن خبر داد.

وزارت بهداشت لبنان همچنین تعداد زخمی‌ها را 450 نفر اعلام کرد. حزب‌الله لبنان نیز تاکنون از شهادت 14 نفر از رزمندگان خود در انفجارهای عصر چهارشنبه خبر داده است.

فراس الابیض وزیر بهداشت لبنان شب گذشته گفته بود که اکثر جراحت‌های انفجارهای روز چهارشنبه سطحی است، در حالی که اکثر مجروحان انفجارهای روز سه‌شنبه وضعیت متوسط و خطرناکی داشتند. انفجارهای دستگاههای پیجر در روز سه‌شنبه 13 شهید و 2800 مجروح در پی داشته است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

وزیر خارجه لبنان: شرایط «ترسناکی» در لبنان حاکم است / حزب‌الله قطعا پاسخ خواهد داد 2