دوشنبه 11 تیر 1403

وزیر کشور: ایرانیت چیزی نیست که با مرزهای جغرافیایی قابل حذف و یا جدایی باشد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
وزیر کشور: ایرانیت چیزی نیست که با مرزهای جغرافیایی قابل حذف و یا جدایی باشد

اقتصادنیوز: وزیر کشور در دیدار با اعضای ستاد مرکزی انتخابات وزارت امور خارجه ضمن تاکید بر اینکه همه ما شرعا، قانونا و اخلاقا موظف به صیانت از آرای مردم هستیم، گفت: حضور پراشتیاق ایرانیان خارج از کشور در انتخابات نشان داد ایرانیت چیزی نیست که با مرزهای جغرافیایی قابل حذف و یا جدایی باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، دکتر احمد وحیدی عصر جمعه از ستاد مرکزی انتخابات وزارت امور خارجه بازدید و در نشستی وبیناری با حضور سفرای ایران در خارج از کشور شرکت کرد.

وی در این نشست، ضمن خدا قوت و خسته نباشید به اعضای این ستاد و نیز تشکر از سرپرست وزارت امور خارجه و همکارانش و همچنین سفرا و سرکنسولان ایران در خارج از کشور، گفت که برگزاری انتخابات در 344 نقطه از جهان کار ارزشمندی است که مقدمات برگزاری آن در مدت زمان کوتاهی تدارک و برنامه ریزی شد.

وحیدی، ضمن ابراز رضایت از روند امنیت و سلامت انتخابات، از کلیه مشارکت کنندگان ایرانی مقیم خارج از کشور در انتخابات تشکر کرد و گفت این حضور پراشتیاق بویژه از سوی جوانان ما در خارج از کشور نشان می دهد که ایرانیت چیزی نیست که با مرزهای جغرافیایی قابل حذف و یا جدایی باشد.

وی افزود: همه عزیزان ما که در خارج از کشور هستند دل در گرو ایران قوی، عزیز و پرافتخار دارند و این برای کشور غنیمت بزرگی است و حضور آنان پای صندوق رای پاسخ محکمی به یاوه گویی های معاندینی است که ادعا می کنند کسانی که در خارج از کشور هستند وابستگی و ربطی به جمهوری اسلامی ندارند.

وزیر کشور در تشریح اهمیت حضور ایرانیان مقیم خارج از کشور در پای صندوق های رای گفت: این حضور به رغم اینکه در آن کشورها، روز کاری بوده و نیز با وجود دوری راه تا شعبه اخذ رای، صورت گرفت، بسیار حائز اهمیت است.

وی در عین حال از آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور که به دلیل بعد مسافت تا شعب اخذ رای، برایشان امکان رای دادن وجود نداشت، عذر خواهی کرد.

وزیر کشور همچنین از دولت هایی که در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در کشورهایشان، بویژه در ایجاد بسترهای برگزاری انتخابات و تامین امنیت سفارتخانه ها کمک و همکاری کردند، تشکر کرد.

وحیدی در خصوص پیام بزرگ انتخابات این دوره ریاست جمهوری گفت: انتخاباتی که در حال برگزاری است، این پیام بزرگ را به جهان مخابره کرده است که جمهوری اسلامی بزرگترین مردم سالاری واقعی را دارد و دنبال این است که تک تک آرای مردم ایران را هر کجا که هستند، جمع کند.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت رای مردم گفت: رهبری عزیزمان بارها و بارها بر اینکه جمهور یعنی همه مردم، تاکید کرده اند که این تلاش مهم برای اخذ آرای مردم، حقیقت و واقعیت باطنی حرکت ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را در مردم سالاری دینی بیش از پیش نشان می دهد.

وزیر کشور همچنین اضافه کرد که جمهوری اسلامی خود را در مقابل همه ایرانیان مسئول می داند و از همه حقوق آنها حمایت می کند و این حق رای دادن هم یکی از حقوق است.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص خدمات کنسولی به ایرانیان خارج از کشور اظهارداشت: در هر جایی که ایرانیان عزیز ما دچار مشکل می شوند وزارت امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی در این کشورها حاضر است و از حقوق همه ایرانیان دفاع می کند.

وحیدی در بیان اهمیت برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری نیز گفت، استحکام جمهوری اسلامی ایران امروز نمایش داده شد؛ بطوری که جمهوری اسلامی بعد از قریب 40 روز از واقعه دردناک و تلخ از دست دادن رئیس جمهور شهید و همراهانش امروز انتخاباتی دیگر برگزار می کند.

وزیر کشور این موارد را حائز پیام های خوبی دانست و خواستار آن شد که ایرانیان مقیم خارج از کشور باید از این واقعیت ها مطلع شوند و حتی این پیام ها به آنانی که به هر دلیل نتوانستند پای صندوق های رای حاضر شوند، رسانده شود.

وی صیانت از آرای مردم را جزء تکالیف ذاتی و جزء تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و گفت: وقتی رهبر عزیزمان از این آرای مردم به عنوان حق الناس یاد کردند مفهومش این است که ما در بالاترین معیارهای ارزشی قرار داریم و طبیعتا همه ما شرعا، قانونا و اخلاقا موظفیم که به صیانت از این آراء همت بگذاریم که بحمدالله این کار بخوبی صورت گرفته است. این از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است که در همه دوران و مراحل بعد از انقلاب همواره از آرای مردم به خوبی صیانت شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید