شنبه 7 مهر 1403

وضعیت راه‌های روستایی سمیرم نامناسب است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
وضعیت راه‌های روستایی سمیرم نامناسب است

اصفهان - ایرنا - رییس پلیس راه سمیرم گفت: وضعیت راه‌های روستایی این شهرستان نامناسب و در نقاطی بسیار خطرناک و فرسوده است.

سرگرد علی‌اکبر سلیمانی روز چهارشنبه در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل سمیرم در فرمانداری، اظهارداشت: محورهای ارتباطی روستایی بویژه در بخش وردشت واقع در شمال این شهرستان نابود شده‌اند.

به گفته وی تابلوها و علائم راهنمایی و راهداری در این جاده‌ها بسیار محدود است و یا اینکه تعدادی از آنها فرسوده شده یا سال‌های خیلی دور نصب شده‌اند و دیگر کارایی و کاربردی ندارند.

رییس پلیس راه سمیرم با بیان اینکه کمبود یا نبود علائم، تابلوهای راهنما و خط‌کشی جاده‌ها ضروری است، ادامه داد: وقتی به همین مسائل به ظاهر ساده کم توجهی شود، شاهدیم تنها در سال 98 حدود 65 تصادف منجر به فوت در این مسیرهای حادثه ساز، روی داده‌اند.

سرگرد سلیمانی تصریح کرد: سمیرم از این منظر که 618 کیلومتر راه روستایی دارد منطقه خاصی به لحاظ تعداد و پراکنده بودن روستاها محسوب می‌شود، بنابراین به جاده‌های فرعی و روستایی آن باید توجه بیشتری شود.

به گفته رییس پلیس راه سمیرم، تردد در این مسیرها بویژه در این فصل از سال به منظور فعالیت ها و کارهای کشاورزی و همچنین حضور جامعه عشایری در هر چهار بخش سمیرم، به نسبت پاییز و زمستان بسیار بیشتر است.

وی با بیان اینکه از جاده‌های سمیرم و محورهای مختلف آن بازدید کرده است، اظهارداشت: 11 محور حادثه خیز شناسایی و مشخص کرده‌ایم که اگر هر سال 2 مورد آنها اصلاح شده بود شاهد حادثه و تصادف در این مسیرها نبودیم.

سرگرد سلیمانی مشکل دیگر بخشی از جادههای سمیرم را بخشنده نبودن آنها عنوان کرد و گفت: زمانی که راه بخشنده نباشد کافی است راننده خطای کوچکی مرتکب شود تا حادثه در یک چشم بر هم زدن رخ دهد.

وی تاکید کرد: ایمنی، شانه راه و حتی پارکینک های خاکی در جاده های فرعی می‌تواند باعث کاهش حوادث احتمالی ناشی از ارتکاب خطای انسانی و حتی فنی شود و جلوی عواقب خانوادگی و اجتماعی ناشی از تصادف و سانحه را بگیرد.

رییس پلیس راه سمیرم همچنین ساختمان کنونی مجموعه تحت امر خود را نامناسب برای عملیاتهای پلیسی و پلیس راه دانست و افزود: هر دو پاسگاه ایست و بازرسی و پلیس راه در ورودی‌های سمیرم نماد امنیت منطقه هستند اما به شکل مناسبی ساخته نشدهاند.

وی با اشاره به اینکه، پلیس راه سمیرم به دلیل بی‌بهره بودن از فیبر نوری همچنان به شکل سنتی کار می‌کند: برآورد شرکت مخابرات برای اختصاص فیبرنوری پلیس راه سمیرم، شهرضا 200 میلیون تومان است که باید تامین اعتبار شود.

سرگرد سلیمانی بار دیگر وجود محرومیت‌ها و کمبود اعتبار بویژه در بخش راهداری و راه روستایی در شهرستان سمیرم را یادآور شد و از مدیران استانی خواست منابع ریالی بیشتری به این منطقه اختصاص دهند.

شهرستان سمیرم با 860 کیلومتر بزرگراه اصلی، فرعی و روستایی و یک هزار و 992 کیلومتر راه همسنگ در 160 کیلومتری جنوب اصفهان و 164 کیلومتری شمال یاسوج، واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*