یک‌شنبه 15 مهر 1403

وقتی اجاره‌بهاء سرسام‌آور در کرج مستاجران را مستاصل کرد / از رهن‌های میلیاردی تا بی‌توجهی مالکان به مصوبه دولت

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
وقتی اجاره‌بهاء سرسام‌آور در کرج مستاجران را مستاصل کرد / از رهن‌های میلیاردی تا بی‌توجهی مالکان به مصوبه دولت

متاسفانه گرانی و افزایش اجاره بها موجب کوچ اجباری خانواده ها به حاشیه شهرها شده و بسیاری از مستاجران را گرفتار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها فصل نقل و انتقال مستاجران با قیمت های سر به فلک کشیده اجاره بها آغاز شده است.

خانه 185 متری یک میلیارد و 200 میلیون تومان رهن کامل و 85 متری 200 میلیون تومان رهن و 6 میلیون تومان اجاره داده می شود. مستاجران در کنار تامین مایحتاج روزانه برای امرار معاش دغدغه تامین یک سرپناه را داشته و از این املاک به املاک دیگر می روند. روزها را برای پیدا کردن خانه به شب می رسانند اما واحد مسکونی که متناسب با آورده آنها باشد پیدا نمی کنند و سردرگم مانده اند. مالکینی هستند که 100 درصد اجاره و رهن را افزایش داده و مشاوران املاک هم متعقدند مالکان ملک خود را منبع درآمد می دانند. سیفی رئیس اتحادیه املاک فردیس به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ اجاره بهای مسکن به عنوان کالای سرمایه ای عامل افزایش قیمت است. متاسفانه مالکان خانه های خالی با پرس و جو از چند املاک، قیمت بالاتر را مد نظر قرار داده و در این بین صرفا مستاجران متضرر می شوند. مریم قمی رئیس اتحادیه املاک کرج هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ برخی مالکان خانه خود را زیر 5 میلیون تومان اجاره نمی دهند. وی ادامه داد: بعضا آنها اعلام می کنند حاضرند خانه خالی بماند اما با قیمت دلخواه آن را اجاره دهند، ما هم نمی توانیم کاری انجام دهیم. قمی اظهار داشت: باید بازدارندگی برای مالکینی که مدعی افزایش قیمت هستند وجود داشته و مستاجر در شورای حل اختلاف اعتراض کند. متاسفانه گرانی و افزایش اجاره بها موجب کوچ اجباری خانواده ها به حاشیه شهرها شده و بسیاری از مستاجران را گرفتار کرده است. اسفیدانی نائب رئیس اتحادیه مسکن کرج هم به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ دولت باید دستورالعملی را بر اساس متراژ و منطقه ارائه دهد. و اما دولت سقف افزایش اجاره مسکن در کلانشهرها را 20 درصد و در دیگر شهرها 15 درصد اعلام کرده است اما کار گره خورده است. بهروز حصاری رئیس اتاق اصناف البرز به خبرنگار تیتریک، می گوید؛ ما به قراردادهای دارای کد رهگیری و رسمی می توانیم ورود کنیم. قرارداد باید در دفتر املاک تنظیم شده باشد، البته در این گیر و دار تنها مستاجران آسیب بی تدبیری در حوزه مسکن را متحمل می شوند. به نظر می رسد مالکان باید انصاف یه خرج داده و توان اقتصادی مستاجران را درک کرده و با قیمتی متعارف خانه های خود را اجاره دهند. انتهای پیام /
وقتی اجاره‌بهاء سرسام‌آور در کرج مستاجران را مستاصل کرد / از رهن‌های میلیاردی تا بی‌توجهی مالکان به مصوبه دولت 2
وقتی اجاره‌بهاء سرسام‌آور در کرج مستاجران را مستاصل کرد / از رهن‌های میلیاردی تا بی‌توجهی مالکان به مصوبه دولت 3
وقتی اجاره‌بهاء سرسام‌آور در کرج مستاجران را مستاصل کرد / از رهن‌های میلیاردی تا بی‌توجهی مالکان به مصوبه دولت 4