سه‌شنبه 3 مهر 1403

وقوع سیلاب در 7 استان / امدادرسانی به 148 آسیب دیده

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
وقوع سیلاب در 7 استان / امدادرسانی به 148 آسیب دیده

رئیس سازمان امداد و نجات از وقوع سیلاب در 7 استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی ولی پور، رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر گفت: با شروع سیل و آبگرفتگی از ساعت 12 تا 8 روز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه در استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سمنان، اصفهان و یزد 148 نفر گرفتار در سیل با تلاش 94 نیروی عملیاتی هلال احمر امدادرسانی شدند.

وی افزود: 27 تیم در 21 عملیات با بکارگیری 26 دستگاه خودروی عملیاتی و 12 دستگاه پمپ و لجن کش به آسیب دیدگان خدمات امدادی ارائه کرده‌اند. با تلاش امدادگران 12 باب منزل از آب تخلیه و 20 خودروی گرفتار در آب هم رهاسازی شد، همچنین 9 دستگاه چادر، 17 تخته پتو، 96 کیلوگرم نایلون و 30 قوطی کنسرو میان سیل‌زدگان توزیع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ به گفته رئیس سازمان امدادونجات هلال احمر با وقوع سیل از ساعت 12 روز دوشنبه تا 8 صبح امروز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه، 5 نفر مفقود شدند؛ یک نفر در استان یزد، یک نفر در جاده اردکان به چوپانان و 4 نفر هم از کارکنان اداره برق در کرمان مفقود شده اند که عملیات جست‌وجو و نجات ادامه دارد. همچنین تاکنون 20 خودروی گرفتار در سیلاب هم با تلاش امدادگران رهاسازی و نجات داده شده‌اند.

انتهای پیام