پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آمریکا 10 فرد و 6 نهاد مرتبط با ایران و روسیه را با ادعای کمک تهران به مسکو در جنگ اوکراین تحریم کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) اظهار داشت که آمریکا سعی دارد به هر قیمتی سلطه خود در جهان را حفظ و از اوکراین برای تحمیل یک شکست راهبردی به روسیه استفاده کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در مصاحبه با این خبرگزاری در پاسخ به این سوال که چرا ولادیمیر پوتین این بار نیز در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی نخواهد کرد، پاسخ داد: آمریکا کشوری است که به عنوان مقر سازمان ملل به تعهدات خود به خوبی عمل نمی کند. بنابراین نمی تواند مقصد خوبی برای سفر رئیس جمهوری روسیه باشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات روسیه بارها آمریکا را به عدم اجرای تعهداتش در سازمان ملل متهم کرده و به تاخیرهای طولانی در صدور ویزا برای پرسنل دیپلماتیک روسیه اشاره دارند. ایالات متحده در آوریل 2023 از ورود روزنامه‌نگاران روس همراه لاوروف به مقر سازمان ملل خودداری کرد و مقامات واشنگتن آنها را به پروپاگاندا متهم کردند.

خبرگزاری تسنیم

نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی اظهاراتی با اذعان به روند رو به رشد حذف دلار از معاملات جهانی، از برنامه خود برای توقف این روند خبر داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگر پوتین تمایلی به توقف حمله خود به اوکراین نداشته باشد، جنگ تنها به یکی از دو روش پایان می‌یابد: یا به این دلیل که روسیه توانایی ادامه کارزار خود را از دست بدهد یا به این دلیل که پوتین دیگر در قدرت نباشد. به دست آوردن اولین نتیجه، با تضعیف توانایی‌های روسیه، غیر واقعی است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کرملین اعلام کرد رئیس‌جمهور روسیه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نخواهد کرد.

وب‌گاه مشرق نیوز

واشنگتن مدعی دخالت ایران در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است بدون آن که بگوید اصولا این امر برای ایران سودی خواهد داشت؟

خبرگزاری اکو نیوز

وب‌گاه دنیای اقتصاد

علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی به دعوت همتای روس و به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (سه شنبه) عازم روسیه شد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

اگر پوتین تمایلی به توقف حمله خود به اوکراین نداشته باشد، جنگ تنها به یکی از دو روش پایان می‌یابد: یا به این دلیل که روسیه توانایی ادامه کارزار خود را از دست بدهد یا به این دلیل که پوتین دیگر در قدرت نباشد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: روس‌ها در جنگ با اوکراین مناطقی که تا الان تصرف کرده‌اند را از دست نخواهند داد و حملات اخیر نیروهای روس برای تثبیت مواضع این کشور است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

دو سال و نیم پس از حمله روسیه به اوکراین، استراتژی ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ یکسان است: هزینه هایی زیاد به روسیه تحمیل شود تا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری این کشور به این نتیجه برسد که چاره‌ای جز توقف درگیری ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از ناظران بر این باورند که تنها گزینه پیش روی واشنگتن برای پایان دادن به جنگ در اوکراین، خرید زمان است تا مادامی که یا پوتین بمیرد یا کنار رود. از منظر آنها این تاکتیک کم هزینه ترین و واقع بینانه ترین تاکتیکی است که غرب در این باره می تواند از آن پیروی کند.

خبرگزاری تسنیم

رئیس اتحادیه صنعتگران و کارآفرینان روسیه طی اظهاراتی در مجمع اقتصادی شرق تأکید کرد که اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU)، سازمان همکاری شانگهای (SCO) و بریکس، به همراه نهادهای شریک، می‌توانند تبدیل به ستون فقرات اقتصاد بین‌المللی شوند.