پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه الف

افزایش تبادلات مالی و پولی بین کشورهای عضو، دلارزدایی برای مقابله با فشار آمریکا و توسعه فعالیت‌ها در حوزه ترانزیت و انرژی از جمله موضوعات طرح شده و تاکید رییس مجلس شورای اسلامی در اجلاس بریکس بود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

سخنگوی کاخ کرملین در جریان یک نشست مطبوعاتی در مسکو با یادآوری این موضوع که کرملین امکان هرگونه توافقی را رد نمی‌کند، گفت: روسیه آماده گفت وگو در مورد احیای توافق غلات دریای سیاه است که در سال 2022 با میانجیگری ترکیه و حمایت سازمان ملل تحقق پیدا کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ماه پیش بود که ستارگان هالیوود طرفدار حزب دمکرات با برگزاری مراسمی ضمن حمایت از نامزدی جو بایدن، حدود 30 میلیون دلار برای کمپین انتخاباتی وی جمع کردند اما وضعیت جسمی رئیس جمهوری آمریکا ورق را علیه او برگردانده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در اظهاراتی با بیان اینکه مسکو احتمال احیای توافق غلات دریای سیاه را رد نمی‌کند، تاکید کرد: اما این توافق باید به عنوان بخشی از توافق‌های گسترده‌تر در نظر گرفته شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهوری ترکیه گفت: پیشنهاد بازگشایی دوباره کریدور غلات را مطرح کردیم و اکنون مذاکراتی در این زمینه با کی‌یف و مسکو داریم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهوری ترکیه گفت: مذاکراتی با رهبران روسیه و اوکراین درباره ایجاد یک کریدور غلات دیگر در حال انجام است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مقامات ارشد پارلمانی بریکس در بیانیه پایانی نشست حمایت خود را از سازوکار تجارت چندجانبه‌، شفاف، منصفانه، فراگیر، عادلانه، بدون تبعیض و مبتنی بر قوانین ابراز کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: کشورهای عضو مجمع پارلمانی بریکس در بیانیه‌ای مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه اعلام کردند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس، عصر روز چهارشنبه به منظور حضور در نشست روسای مجالس بریکس با موضوع «نقش پارلمان ها در تقویت چندجانبه گرایی برای توسعه و امنیت جهانی عادلانه»، وارد سن پترزبورگ شد. این اولین حضور یک مقام عالی رتبه ایران در مجامع عمومی بریکس پس از عضویت قطعی کشورمان در این پیمان مهم است. این نشست، دهمین مجمع پارلمانی بریکس است.

وب‌گاه خبر آنلاین

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای مهم اقتصادی در بریکس حضور دارند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بحث ما در بریکس که بسیار جدی و مهم است تحریم‌های یکجانبه آمریکا است که مورد تایید قوانین بین المللی نیست.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در باب نزدیکی میان ترکیه با کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، تحلیل ها بسیار است، ناظران در باب چرایی تعامل میان این گروه از بازیگران در یک مورد اجماع نظر دارن و آن اقتصاد ترکیه است. از منظر آنها تورم و نیاز آنکارا به جذب سرمایه های خارجی یکی از دلایل نرمش «سلطان» با اعراب است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، که در رأس هیئتی پارلمانی برای حضور در نشست رؤسای مجالس کشور‌های عضو بریکس به کشور روسیه سفر کرده بود، ظهر امروز عازم کشورمان شد. قالیباف در این سفر، علاوه‌بر سخنرانی در مجمع پارلمانی مجالس بریکس و اجلاس بریکس‌پی، در دیدار‌های دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و همتایان خود از مجالس کشور‌های روسیه،...

وب‌گاه مشرق نیوز

رئیس مجلس شورای اسلامی که برای شرکت در نشست روسای مجالس بریکس در روسیه حضور یافته بود بعد از پایان سفر خود، سنت‌پترزبورگ را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرگزاری مهر

رئیس مجلس شورای اسلامی، که در رأس هیئتی پارلمانی برای حضور در نشست رؤسای مجالس کشورهای عضو بریکس به کشور روسیه سفر کرده بود، ظهر امروز عازم کشورمان شد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس بخش ارتباطات اجتماعی وزارت امور خارجه برزیل به اسپوتنیک گفت: تحمیل گفت‌وگوها به طرف‌های درگیری اوکراین غیرممکن است، آنها باید خود تمایلی متقابل برای برگزاری آن داشته باشند.