پنج‌شنبه 3 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نخست‌وزیر نروژ گفت: به عقیده من سران ناتو بار دیگر از دعوت از کی‌یف خودداری می‌کنند و اوکراین در این نشست هم دعوتنامه عضویت در ناتو را دریافت نخواهد کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: روسیه درباره تکمیل فوری فرایند کار بر روی توافقنامه جامع همکاری با ایران ابراز امیدواری کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

نخست وزیر نروژ اعلام کرد که این کشور تصمیم گرفته است که 6 فروند جنگنده اف -16 به اوکراین ارسال کند.

وب‌گاه عصر ایران

ولادیمیر پوتین رئیس فدراسیون روسیه و "نارندرا مودی" نخست وزیر هند سوار بر خودروی برقی شدند و پوتین مکان های مختلف کاخ را به او نشان داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

مخبر به‌رغم وارد نشدن به گود انتخابات تلاش‌هایی در روند و نحوه برگزاری انتخابات به‌عنوان کفیل رئیس‌جمهور ایفا کرد، به‌ویژه آنکه بحث بر سر نوع تعامل دولت با کاندیداها و عملکرد آن در انتخابات از همان ابتدا مطرح بود. البته مخبر در میانه خردادماه دو بخشنامه در این راستا ابلاغ کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ضمن خوشامدگویی به سران کشورهای عضو ناتو و با اشاره به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: «پوتین چیزی جز محو کامل اوکراین از روی نقشه نمی‌خواهد. اوکراین اما می‌تواند پوتین را متوقف کند.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز:«یون سوک یئول» رئیس جمهور کره جنوبی چهارشنبه گفت: تجارت سلاح میان کره شمالی و روسیه تهدیدی علیه صلح جهانی است و تقویت ائتلاف لیبرال دموکراسی‌ها تاثیری حیاتی در حفاظت از آزادی در برابر «عناصر خودسر» دارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی استقبال از سران اتحادیه اروپا در واشنگتن از سیاست خارجی خود دفاع کرد و مدعی شد که اوکراین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را متوقف خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور کره جنوبی در سخنانی خطاب به سران و نیروهای ارتش آمریکا گفت: کره شمالی به دلیل مشارکت در تجارت غیرقانونی سلاح با روسیه نه تنها صلح در شبه‌جزیره کره بلکه در تمام جهان را تهدید می‌کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه‌شنبه به وقت محلی آمریکا در اولین روز از نشست سران ناتو در واشنگتن گفت: پوتین هیچ چیزی جز مطیع کردن کامل و محو اوکراین از نقشه نمی‌خواهد. اما اوکراین می‌تواند پوتین را متوقف کند و این کار را خواهد کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری روسیه و نخست‌وزیر هند، در بیانیه‌ای مشترک نسبت به وضعیت خاورمیانه و شرایط نوار غزه ابراز نگرانی کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رهبران روسیه و هند در بیانیه‌ای خواستار ارائه بدون مانع کمک بشردوستانه به غزه شدند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مقام ارشد ناتو سه‌شنبه مدعی شد که روسیه مهمات و نیروی کافی برای اجرای یک حمله گسترده در اوکراین را ندارد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: موشکی که به بیمارستان کودکان در کی یف اصابت کرد به احتمال زیاد از سیستم دفاع هوایی که توسط نروژ تامین شده بود، شلیک شده است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وینای کواترا معاون اول وزیر امور خارجه هند در یک نشست خبری در دهلی نو گفت، نارندرا مودی، نخست وزیر هند و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مورد گسترش تولید مشترک دفاعی از جمله تولید انواع جدید تجهیزات نظامی گفتگو کردند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی نسبت به بمباران مدرسه کودکان بی‌پناه در نوار غزه ابراز تاسف کرد.