جمعه 4 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، نخست وزیر انگلیس از افزایش بودجه نظامی این کشور در بحبوحه جنگ اوکراین خبر داد. «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که دولت لندن در نظر دارد در بلندمدت 10 میلیارد پوند برای حمایت از صنایع دفاعی این کشور هزینه کند. نخست وزیر انگلیس در ادامه با حمایت از ادامه جنگ در اوکراین مدعی شد: پیروزی «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور...

وب‌گاه خبر آنلاین

سفرهای خارجی رئیسی گاه و بیگاه با حواشی همراه شده است، از استقبال سرد روس ها تا سفر خانوادگی به آمریکا و این روزها سفر به پاکستان و ماجراهای استقبال سردی دیگر.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه با هوگو تراورز، وبلاگ نویس معروف فرانسوی، از این مسئله شکایت کرد که کشور‌های غربی بدخواهانه برخورد می‌کنند، زیرا بعد از حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل، سریعاً به تل آویو کمک کردند، اما در رابطه با اوکراین که در حال جنگ با ارتش روسیه است، چنین حمایتی را از خود نشان...

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وبسایت این شبکه نوشت: روابط ایران و روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین وارد مرحله جدیدی شده است. تحویل سیستم دفاع موشکی اس -400 که از پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است، می‌تواند از قدرت بازدارندگی آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران بکاهد. مقامات ایران و روسیه بار‌ها اعلام کرده‌اند روابط‌شان استراتژیک است و با توجه به این‌که هر دو کشور تحت تحریم...

وب‌گاه مشرق نیوز

شبکه صهیونیستی «ایران اینترنشنال» نسبت به گسترش همکاری‌های نظامی روسیه با ایران و تحویل سامانه اس 400 ابراز نگرانی کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رییس جمهور روسیه از همه کشورها برای توسعه کریدور حمل و نقل شمال و جنوب دعوت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) در دیدار با «الهام علی‌اف» همتای آذربایجانی خود، مسائل امنیتی قفقاز جنوبی را «بسیار حساس» خواند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری روسیه در دیدار با همتای آذربایجانی خود، مسائل امنیتی قفقاز جنوبی را «بسیار حساس» خواند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سران جمهوری آذربایجان و روسیه امروز در کرملین دیدار کردند، دیداری که رئیس‌جمهور روسیه در آن گفت روابط باکو و مسکو در سطح بالایی قرار داشته و همچنان در حال افزایش است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس جمهور لهستان در مصاحبه‌ای برای میزبانی کشورش از تسلیحات هسته‌ای در صورتی که ائتلاف ناتو در این باره تصمیم بگیرد، اعلام آمادگی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: به دنبال تایید کمک‌های ایالات متحده به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، زلنسکی مدعی شد این کمک‌های آمریکا به اوکراین فرصتی برای پیروزی می‌دهد. این در حالیست که شرایط میدانی، خلاف آن را نشان می‌دهد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهور لهستان مدعی شد اگر روسیه بتواند اوکراین را در میدان نبرد شکست دهد، «احتمال زیادی» وجود دارد که روسیه علیه سایر کشورهای اروپایی «احتمالا حتی متحدان ناتو» حرکت کند.

خبرگزاری دانشجو

طبق بررسی مؤسسه تحقیقات صلح بین‌المللی استکهلم، هزینه‌های دفاعی جهانی در سال 2023 در مقایسه با سال 2022، به‌طورکلی 6.8درصد افزایش یافته که تقریباً نیمی از آن‌ها در آمریکا و چین صرف شده است، روسیه در رتبه سوم و اوکراین در رتبه هشتم قرار دارند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

رئیس‌جمهوری اوکراین از کنگره آمریکا به‌خاطر تصویب بسته کمکی 60.8 میلیارد دلاری تشکر و اعلام کرد که کی‌یف با دریافت کمک‌های جدید واشنگتن شانس پیروزی در جنگ خواهد داشت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که کی‌یف با دریافت کمک‌های جدید واشنگتن شانس پیروزی در جنگ خواهد داشت.