جمعه 4 آبان 1403

ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت: ناتو هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد که ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور در شرق اوکراین در حال پیشروی هستند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که ماه آینده دوره جدید ریاست جمهوری اش را آغاز خواهد کرد و انتظار می رود کابینه جدیدی را تعریف کند؛ کابینه ای که در پشت صحنه درگیر کشمکش برای قدرت است. در میان شوخی‌ها، در ابتدا به نظر می رسید قدرت تیم شویگو رو به افزایش است، بالاخص با پیشرفت‌های اخیر روسیه در جنگ اوکراین و مرگ یوگنی پریگوژین، رهبر واگنر که سرسخت‌ترین منتقد و رقیب شویگو بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تارنمای خبری آمریکایی «بیزینس اینسایدر» با اعلام این خبر که ایالات متحده 81 فروند بمب‌افکن اسقاط (از رده خارج) شوروی سابق را با هدف ارسال به کی‌یف از قزاقستان خریداری کرده است، اهداف احتمالی این اقدام را مورد بررسی قرار داد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تیمور ایوانف، معاون وزیر دفاع روسیه، اخیرا در نشستی با مقامات ارشد ارتش شرکت کرد و در صندلی دورتر از رئیس خود نشست در حالی که لباس یکی از عالی‌ترین مقامات کشور را بر تن کرده بود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: بعد از بازداشت تیمور ایوانف؛ معاون وزیر دفاع روسیه، گمانه زنی ها در باب عزم پوتین جهت حذف رقبایش بالا گرفت. بسیاری می گویند سرگئی شویگو، وزیر دفاعی که استراتژی نظامی اش برای کرملین در اوکراین پرهزینه بود، قربانی تازه پوتین است.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که کی‌یف در حال مذاکره با ایالات متحده برای ادامه ارائه کمک‌های مالی و نظامی به این کشور برای 10 سال آینده است. او در کانال تلگرامی خود، بدون اشاره به جزییات، گفت: «ما در تلاش هستیم تا سطوح مشخصی از حمایت آمریکا را در سال جاری و برای 10 سال آینده بدست آوریم.» زلنسکی به ویژه یادآور شد که کی‌یف و واشنگتن...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تارنمای «هیل» مدعی شد: «پیشرفت‌های اخیر در روابط ایالات متحده و چین، اکنون به دلیل حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین در حال تضعیف شدن است.»

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تارنمای «هیل» مدعی شد: «پیشرفت‌های اخیر در روابط ایالات متحده و چین، اکنون به دلیل حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین در حال تضعیف شدن است.»

وب‌گاه دنیای اقتصاد

تارنمای «هیل» امروز (یکشنبه) در مطلبی ادعا کرد: «پیشرفت‌های اخیر در روابط ایالات متحده و چین، اکنون به دلیل حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین در حال تضعیف شدن است.»

خبرگزاری تسنیم

یک مقام بلند پایه امنیتی روسیه طی اظهاراتی هشدار داد که در صورت هرگونه مصادره ذخایر ارزی بلوکه شده این کشور توسط ایالات متحده، روسیه ممکن است با توقیف دارایی‌ها و اموال شهروندان و سرمایه گذاران آمریکایی به این اقدام پاسخ خواهد داد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، کریستین لیندنر، رهبر حزب لیبرال دموکرات و وزیر دارایی آلمان در سخنانی متعهد شد که حزب و کشورش به یک "چرخش وتحول اقتصادی" دست یابند. لیندنر در کنفرانس حزب فدرال لیبرال دموکرات در برلین گفت، در مقایسه با سطح بین‌المللی، آلمان رشد ضعیفی را تجربه می‌کند که این امر نیز پیامد‌هایی برای امنیت و انسجام اجتماعی دارد....

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: همزمان با رسانه ای شدن خبر بازداشت معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام فساد، گمانه زنی ها درباره خوابی که پوتین برای افسرانش دیده، بالا گرفته است. گروهی می گویند امروز پوتین بیش از هر زمان دیگر خواهان قربانی کردن شویگو است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه اوکراین گفت: ما نباید هیچ ترسی نسبت به پوتین داشته باشیم، زیرا پوتین می تواند ترس ما را احساس کند و وقتی این را متوجه شود، تهاجمی‌تر می شود.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: «دمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین ضمن ابراز خرسندی از تصویب بسته کمک‌های نظامی آمریکا به کشورش، نسبت به تهدیدات علیه امنیت جهانی و غرب هشدار داد.