یک‌شنبه 15 مهر 1403

پارکی که پاسخگوی نیاز زنان نیست / چشم‌انتظاری برای رسیدگی مسئولان به پارک بانوان خرم‌آباد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پارکی که پاسخگوی نیاز زنان نیست / چشم‌انتظاری برای رسیدگی مسئولان به پارک بانوان خرم‌آباد

پارک بانوان میدان مادر خرم‌آباد، مشکلات بسیاری دارد که بایستی مسئولان ذی‌ربط نظارت و پیگیری‌های لازم به جهت رفع مشکلات آن را انجام دهند تا بانوان بدون دغدغه در این مکان حضور یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، ایجاد پارک بانوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها درزمینه حضور هرچه بهتر و بیشتر زنان در جامعه بوده و تفکیک فضاهای گردشگری و تفریحی مانند پارک‌ها یکی از این راهکارها به شمار می‌رود.

از همان ابتدا پیاده‌سازی این‌گونه ایده همواره با موافقت و مخالفت بسیاری مواجه بوده است که در این راستا هدف اصلی برطرف نمودن نیاز زنان جامعه را برای تفریح سالم است.

پارک بانوان میدان مادر خرم‌آباد، یکی از پارک‌هایی است که بایستی مسئولان ذی‌ربط روی برخی مسائل آن نظارت کنند و پیگیری‌های لازم به جهت رفع مشکلات آن را انجام دهند تا بانوان بدون دغدغه در این مکان حضور یابند.

زیرساخت نامناسب وسائل، عدم وجود نگهبان، مشرف بودن ساختمان‌های مسکونی هم‌جوار، عدم توجه به نظافت و... ازجمله مشکلات پارک بانوان میدان مادر خرم‌آباد است که چشم‌انتظار رسیدگی مسئولان در این زمینه می‌باشد.

عزم جدی برای رفع مشکلات

زهرا احمدی یکی از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: پارک بانوان میدان مادر خرم‌آباد محیط خوبی برای حضور بانوان است، ولی مشکلاتی دارد که بایستی برای رفع آن پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

وی افزود: برخی منازل کاملاً مشرف‌به پارک هستند و روی آن دید دارند و با توجه به اینکه این پارک یک محیط زنانه است، باعث معذب شدن بانوان می‌شود.

این شهروند خرم‌آبادی عنوان کرد: نظافت محیط، موضوعی است که بایستی به آن توجه کرد مثلاً دستشویی‌ها مشکل نظافتی دارند و یا مایع دستشویی ندارند؛ از چهار شیر آبخوری که در محوطه قرار دارد تنها یکی از آنها سالم و مابقی خراب‌شده‌اند و کسی آنها را تعمیر نمی‌کند و متأسفانه محوطه نیز نگهبان ندارد و این موضوع باعث شده که کسی بر رفت‌وآمدها نظارت نداشته باشد.

 فضای محدود و عدم وجود زیرساخت کافی در پارک بانوان خرم‌آباد

فاطمه عباسی یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: آخرین باری که به پارک بانوان آمده‌ام ماه رمضان امسال بود، زمانی که ما به این پارک می‌آمدیم رفت‌وآمدها با کنترل بیشتری صورت می‌گرفت و نظارت‌ها بیشتر بود اما متأسفانه در حال حاضر این پارک نگهبان ندارد و هیچگونه نظارت بر رفت‌وآمدهای آن صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: این پارک حتی زیرساخت‌های لازم را نیز ندارد به‌طوری‌که وقتی فرزندان کوچکمان در محیط قرار دارند و به دلیل عدم وجود پارکت، همواره نگران این هستیم که زمین نخورند و آسیب نبینند.

این شهروند خرم‌آبادی بیان کرد: همچنین فضای بازی و وسایل آن بسیار محدود است و وضعیت نظافتی پارک نیز مناسب نیست، از طرفی نداشتن نگهبان باعث نگرانی مادران است و باعث شده هرلحظه که فرزندانمان به پارک می‌آیند ما نیز همراه آنها بیاییم تا مراقبشان باشیم، اگر این پارک نگهبان داشته باشد و رفت‌وآمدها کنترل‌شده باشند، لزومی ندارد ما برای هر بار بیرون رفتن فرزندان، همراه آنان باشیم.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه ساماندهی زباله‌ها، تصریح کرد: مسئولان باید در این راستا نظارت و پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا نگرانی‌های خانواده‌ها راکاهش دهند و همچنین وسایل بازی بیشتری را برای این محیط قرار دهند و بر نظافت آن تأکید کرده و از طرفی برای کنترل رفت‌وآمدها نگهبانی را در این محل قرار دهند.

 وضعیت نامناسب نظافت پارک

راضیه موسوی یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: وضعیت پارک خوب است و در آن احساس امنیت داریم ولی برخی مسائل و مشکلات وجود دارد که لازم است مسئولان آنها را پیگیری کنند مثلاً وضعیت نامناسب نظافتی پارک و تعداد کم وسایل بازی ازجمله مواردی است که ذهن مارا درگیر کرده و هرچه تعدادشان افزایش یابد برای ما بهتر است.

وی افزود: همچنین برخی خانه‌ها به‌صورت کامل بر محیط درونی پارک اشراف دارند و این موضوع باعث مشکلاتی در این حوزه می‌شود.

پارک بانوان نگهبان ندارد

اکرم بختیاری یکی دیگر از شهروندان خرم‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: متأسفانه پارک بانوان شهر خرم‌آباد نگهبانی ندارد و این موضوع باعث شده که از امنیت فضای پارک کاهش یابد.

وی افزود: از طرفی وضعیت سرویس‌های بهداشتی مناسب نیست و همچنین وسایل بازی آن نیز کافی نبوده و تنها دو سرسره دارد و یا دوچرخه‌هایی که در این محیط کرایه می‌دهند هزینه‌شان بسیار گران بوده و خانواده‌ها توان استفاده و کرایه آنها را ندارند؛ از مسئولان درخواست داریم این مسائل را پیگیری کنند.

انتهای پیام /

پارکی که پاسخگوی نیاز زنان نیست / چشم‌انتظاری برای رسیدگی مسئولان به پارک بانوان خرم‌آباد 2
پارکی که پاسخگوی نیاز زنان نیست / چشم‌انتظاری برای رسیدگی مسئولان به پارک بانوان خرم‌آباد 3
پارکی که پاسخگوی نیاز زنان نیست / چشم‌انتظاری برای رسیدگی مسئولان به پارک بانوان خرم‌آباد 4
پارکی که پاسخگوی نیاز زنان نیست / چشم‌انتظاری برای رسیدگی مسئولان به پارک بانوان خرم‌آباد 5