شنبه 7 مهر 1403

پاسخگویی وزیر کشور به نمایندگان درباره چگونگی انتخاب استانداران

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پاسخگویی وزیر کشور به نمایندگان درباره چگونگی انتخاب استانداران

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از نشست هم اندیشی نمایندگان مجلس با وحیدی وزیر کشور و حسینی معاون حقوقی و امور مجلس رئیس جمهور با دستور سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مجلس و شفاف سازی مسائل روز و پاسخ به ابهامات نمایندگان خبر داد.

حاجی بابایی گفت: جلسه هم اندیشی، برنامه اجرای سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در مجلس در محل کمیسیون تلفیق با حضور بیش از 100 نفر از نمایندگان مجلس و وزیر کشور و معاون امور مجلس رئیس جمهور تشکیل شد.

وی تاکید کرد: در این نشست تخصصی وحیدی وزیر کشور در ارتباط با راهبردهای امنیتی وزارت کشور، سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای مواجهه با آسیب‌ها و بحران‌های اجتماعی و نحوه انتخاب استانداران توضیحاتی را ارائه داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در این جلسه فرصتی پیش آمد، که بیش از 20 نفر از نمایندگان مردم پرسش‌ها و ابهامات خود را مطرح کنند و مسئولین حاضر در جلسه پاسخ‌هایی را ارائه دادند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر پرسش‌های نمایندگان بر نحوه انتخاب استانداران متمرکز بود، افزود: نظر به اهمیت موضوع مقرر شد تا برای ایجاد فضای بیشتری برای گفت‌وگو و تبادل نظر در جلسه دیگری، مباحث مطرح شوند و شفافیت بیشتری برای نمایندگان مردم در تعامل با مسئولین و نمایندگان دولت ایجاد شود.

حاجی بابایی اظهار داشت: جلسه امروز در ساعت 6:30 صبح امروز تشکیل شد و این نشست برای تضارب و تقارب آرای نمایندگان مردم و دولت و ایجاد شفافیت در اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و سیاست‌های دولت توسط نمایندگان به ملت بزرگ ایران، از سوی کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: بی شک، این نشست‌ها در تسریع خدمات‌رسانی به مردم با هم‌افزایی مجلس و دولت موثر است و نقطه تمرکز سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بخش‌ها و حوزه‌های مختلف به ویژه در مبحث مجلس ارائه خدمات مناسب و شایسته ملت بزرگ ایران و پاسخ به مطالبات بحق مردم است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در پایان افزود: نشست‌های هم اندیشی مجلس و دولت، جلسات تخصصی در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی واقتصادی است، امروز پنجمین نشست در محل کمیسیون تلفیق تشکیل شد.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید مجلس وزیر کشور حاجی بابایی مقام معظم رهبری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است