دوشنبه 16 مهر 1403

پاسخگویی گوگل به پارلمان کانادا

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پاسخگویی گوگل به پارلمان کانادا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، شرکت گوگل ماه گذشته، آزمایش سانسور خبری محدود را به عنوان پاسخی بالقوه به لایحه دولت کانادا (که هدف آن وادار کردن پلتفرم‌های آنلاین به پرداخت هزینه به ناشران محتوای خبری بود) را آغاز کرد. گوگل ادعا کرده که این آزمایش مانند هزاران آزمایش محصول دیگر است که این شرکت به طور منظم انجام می‌دهد.

این آزمایشات که به گفته شرکت کمتر از 4درصد از کاربران کانادایی را تحت تأثیر قرار داده است، از 9 فوریه آغاز شد و قرار بود به مدت پنج هفته ادامه داشته باشد.

جیسون کی مدیر سیاست عمومی گوگل، در صحبت با یک کمیته پارلمانی که در مورد این آزمایش‌ها تحقیق می‌کرد، تأیید کرد که این آزمایش‌ها هفته آینده به پایان می‌رسد.

کی اعلام کرد که اینها فقط آزمایش هستند و هیچ تصمیمی در مورد تغییرات محصول گرفته نشده است.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا، ماه گذشته، گفت که این اشتباهی وحشتناک است که گوگل در واکنش به قانون اخبار آنلاین (یک لایحه دولتی که قوانینی را برای پلتفرم هایی مانند متا (META.O) و گوگل ایجاد می کند) محتوای خبری را مسدود کند.

او در آن زمان گفت: «واقعاً من را شگفت‌زده می‌کند که گوگل تصمیم گرفته است که ترجیح می‌دهد کانادایی‌ها را از دسترسی به اخبار منع کند تا اینکه واقعاً برای کاری که انجام می‌دهند به روزنامه‌نگاران پول بدهند».

فیسبوک همچنین نگرانی هایی را در مورد این قانون مطرح کرده و هشدار داد که ممکن است مجبور شود اشتراک گذاری اخبار را در پلتفرم خود مسدود کند.

صنعت رسانه‌های خبری کانادا از دولت خواسته است تا مقررات بیشتری را در مورد شرکت‌های فناوری وضع کند تا به این صنعت اجازه دهد زیان‌های مالی را جبران کند.

پیشنهاد اتاوا شبیه به قانون اساسی است که استرالیا در سال 2021 تصویب کرد و باعث تهدید گوگل و فیسبوک برای محدود کردن خدمات آنها شد. هر دو در نهایت پس از ارائه یک سری اصلاحات در قانون، با شرکت‌های رسانه‌ای استرالیایی معامله کردند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید پارلمان کانادا پاسخ گوگل به کانادا مسدودسازی اخبار در کانادا این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است