یک‌شنبه 1 مهر 1403

پالس طلا به بازار سکه؛ دلار از رونق افتاد / استارت قیمت سکه برای ورود به کانال جدید؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 1 مهر 1403

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پالس طلا به بازار سکه؛ دلار از رونق افتاد / استارت قیمت سکه برای ورود به کانال جدید؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 1 مهر 1403

اقتصادنیوز: معامله گران معتقدند رکوردزنی اونس طلا در آخرین روزهای تابستان، مسیر بازار طلا و سکه در هفته اول پاییز را مشخص خواهد کرد و باید دید قیمت سکه امامی و طلای آبشده چه روندی را در پیش خواهند گرفت؟

عکس: اقتصادنیوز / دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه در حالی به استقبال اولین روز پاییز می‌رود که معامله گران شامگاه جمعه 30 شهریور شاهد رخدادی تاریخی در بازار جهانی بودند و قیمت اونس طلا پس از مدت‌ها درجا زدن پشت مرزهای مقاومت‌، مسیر صعودی را در پیش گرفت و با فتح مرز 2626 دلار، رکورد جدیدی را به ثبت رساند؛ اتفاق مهمی که به عقیده تحلیلگران ناشی از «کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ایالات متحده»، «افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی» و «تحولات در بازارهای جهانی» است.

رکوردزدنی قیمت اونس طلا، زمینه‌ساز صعود قیمت طلای آبشده در معاملات پشت خطی شد و ارزش این فلز گرانبها روز جمعه به 16 میلیون و 420 هزار تومان رسید و در روز شنبه هم در 16 میلیون و 378 هزار تومان قرار گرفت. همچنین هر گرم طلای 18 عیار با افزایشی که تجربه کرد، سه میلیون و 781 هزار تومان قیمت خورد.

سکه امامی هم متاثر از روند صعودی اونس طلا، افزایش قیمت را تجربه کرد و 44 میلیون و 650 هزار تومان قیمت خورد. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، سکه امامی آخرین بار 30 فروردین 1403 در سطح قیمتی یاد شده قرار گرفته بود. قیمت نیم سکه و ربع سکه هم صعودی شد و به ترتیب به 24 میلیون و 300 هزار تومان و 16 میلیون و 300 هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هم آخرین بار به ترتیب در ششم اردیبهشت و 30 فروردین در این سطح قیمتی معامله شده بودند.

با این همه، طی دو روز گذشته «سفر مسعود پزشکیان و عباس عراقچی در نیویورک» به منظور حضور در هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و «افزایش تنش میان حزب الله و اسرائیل» از جمله اخبار سیاسی بود که مورد توجه معامله گران قرار گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز، به عقیده تحلیلگران، با توجه به رکورد تاریخی اونس طلا، قیمت آبشده هم در مسیر افزایشی باقی خواهد ماند و انتظار می‌رود با افزایش قیمت دلار، قیمت طلای آبشده به ثبات نسبی برسد و روند رشد خود را متوقف کند یا کمی آرام بگیرد. در این حالت، افزایش قیمت طلای آبشده متوقف و بازار وارد فاز تثبیت می‌شود. به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران فنی معتقدند محدوده 16 میلیون و 600 هزار تومان تا 16 میلیون و 700 تومان اولین سطح مقاومت طلای آبشده در جریان معاملات امروز خواهد بود.

گروهی دیگر از معامله‌گران فنی معتقدند، با توجه به روند افزایشی اونس طلا و تاثیرات ناشی از نوسانات دلار، پیش‌بینی می‌شود قیمت سکه امامی در جریان معاملات امروز به مسیر صعودی خود ادامه دهد و به مرز 45 میلیون تومان نزدیک شود.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پالس طلا به بازار سکه؛ دلار از رونق افتاد / استارت قیمت سکه برای ورود به کانال جدید؟/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز 1 مهر 1403 2