یک‌شنبه 1 مهر 1403

پایان کار ملی‌پوشان ایران با 11 مدال در کاراته قهرمانی آسیا

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پایان کار ملی‌پوشان ایران با 11 مدال در کاراته قهرمانی آسیا

نمایندگان کشورمان با کسب 11 مدال به کار خود در بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا پایان دادند.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در پایان سومین و آخرین روز بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که در هانگژو چین برگزار شد، نمایندگان کشورمان موفق به کسب یک مدال طلا، یک نقره و شش برنز شدند تا پرونده آنها با کسب 11 مدال (یک طلا، یک نقره و 9 برنز) بسته شود.

در فینال رقابت‌های وزن 84+ کیلوگرم، صالح اباذری مقابل کیو هیراتا از ژاپن 6 بر صفر پیروز شد و تنها مدال طلای کشورمان در این مسابقات را کسب کرد. اباذری برای حضور در دیدار نهایی، در نخستین مبارزه 2 بر صفر آوایس از پاکستان را برد و در ادامه 2 بر یک از سد اسماتولایو از ازبکستان گذشت. نماینده کشورمان در دیدار مرحله نیمه نهایی نیز 10 بر 7 از سد کانگتونگ از تایلند عبور کرده بود.

کسب 3 مدال برنز دیگر در کاراته قهرمانی آسیا

براساس این گزارش، مهدی خدابخشی دومین فینالیست کاراته ایران در دیدار نهایی وزن 84- کیلوگرم پس از تساوی 3 - 3 مقابل ریکیتا شیمادا از ژاپن، در هانتی (رأی داوران) نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره رسید. خدابخشی پیش از رسیدن به فینال، در دور نخست با نتیجه 4 بر صفر خودهایر از امارات را شکست داد و در ادامه 5 بر صفر نگوین از ویتنام را برد و به نیمه نهایی رسید. او در نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 4 از سد محمد الجعفری از اردن گذشت و فینالست شد.

در دیدار رده‌بندی وزن 68 کیلوگرم هم مبینا حیدری موفق شد با نتیجه 8 بر 7 لی چیائو از چین را شکست دهد و به مدال برنز مسابقات برسد. حیدری برای حضور در دیدار رده‌بندی ابتدا 4 بر 2 مغلوب وانگ لی از هنگ‌کنگ شد، اما در جدول شانس مجدد 7 بر 2 مقابل زاخبایوا از قزاقستان به برتری دست یافت.

همچنین شیما آل‌سعدی در دیدار رده‌بندی وزن 68+ کیلوگرم با نتیجه 6 بر مغلوب سومیره سوگیتا از ژاپن شد و از کسب مدال برنز بازماند.

پیش از این نیز در کاتای تیمی بانوان و آقایان، فاطمه صادقی در کاتای انفرادی، کومیته تیمی مردان، بهنام دهقان‌زاده و بهمن عسگری، طراوت خاکسار و آتوسا گلشادنژاد موفق به کسب مدال برنز شده بودند.