یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

پای قضات به مدارس این شهرستان باز شد

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پای قضات به مدارس این شهرستان باز شد

اقتصادنیوز: پای قضات به مدارس جیرفت باز شد اما حضور آنها نه برای احکام و قضاوت بلکه برای آموزش کودکان و نوجوانان به عنوان آسیب پذیرترین افراد جامعه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی دادگستری شهرستان جیرفت، رییس دادگستری و شورای پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان روز دوشنبه در این رابطه گفت: طرح قاضی در مدرسه در مراکز آموزشی این شهرستان آغاز شده است.

اصغرستایی مختاری اظهار کرد: مدرسه به عنوان پرجمعیت‌ترین ایستگاه تعلیم و تربیت نقش بسزایی در پیشگیری از وقوع جرم بر عهده دارد از همین رو آموزش و اطلاع‌رسانی باید در سنین کم انجام شود تا این آموزه‌ها در فرد نهادینه شود.

وی افزود: با حضور قضات در مدارس، دانش‌آموزان با مسائل حقوقی، مفاهیم جرم و راهکارهای پیشگیری از آن آشنا شده و اطلاعات مفیدی به دانش‌آموزان و والدین آنها ارائه می‌شود.

ستایی مختاری افزود: در این طرح با بررسی پرونده‌های محاکم اطفال و نوجوانان و ارتباط با قضات و مشاوران خانواده و همچنین کارشناسان و مشاوران آموزش و پرورش، مسائل و آسیب های اولویت‌دار و پرتکرار مشخص و با برنامه‌ریزی موثر مفاهیم و راهکارهای پیشگیری از آن‌ها در اجرای طرح قاضی در مدرسه اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: مواردی همچون آسیب‌های فضای مجازی، پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از خشونت، از مفاهیمی است که در این طرح در خصوص آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

ستایی مختاری ضمن تشکر از ریاست آموزش و پرورش و کارشناسان واحد پیشگیری آموزش و پرورش، اعلام کرد این طرح در سال آینده نیز ادامه دارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید