یک‌شنبه 10 تیر 1403

پذیرش ولایت، شرط اصلی تحقق توحید است / لزوم هوشیاری در مقابل شیطنت های دشمن

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پذیرش ولایت، شرط اصلی تحقق توحید است / لزوم هوشیاری در مقابل شیطنت های دشمن

آیت الله عبادی با تبیین جایگاه ولایت و امامت در دین، گفت: باید هوشیار باشیم که به اسم اسلام، موحد و انقلابی بودن عمل و موضع سیاسی و اجتماعی ما مورد بهره‌برداری دشمنان خدا قرار نگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید علیرضا عبادی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیرجند با بیان اینکه هر انسانی برای رشد سرمایه حیات خویش بر نقشه راهی که اوصیا دادند و ترسیم کردند باید عمل تا به سوی رستگاری حرکت کند، اظهار کرد: توحید یعنی اینکه براساس بایدها و نبایدهای دین حرکت کنیم وگرنه کسی که معیارش پول، شهرت و طاغوت است نمی‌تواند موحد باشد.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: نشانی شخصی که در راه توحید و مسیر تقوا و عبودیت حرکت می کند این است که هر جایی خداوند حرام و ممنوع فرموده، ورود پیدا نمی کند و با رعایت باید و نبایدها دین خدا عمل می کند.

وی افزود: از نظر اجتماعی هم همین طور است و فقط شامل مسائل فردی نیست و مسائل اجتماعی هم باید براساس نقشه راه توحید و عبودیت قرار گیرد.

آیت الله عبادی تصریح کرد: رشد و کمال جامعه وقتی تحقق پیدا می‌کند که امور بر این اساس تنظیم شود.

وی در ادامه افزود: مسائل سیاسی، نظامی و حکومتی هم باید در این مسیر باشد و مهمترین مسأله حکومت این است که مربی جامعه باشد و وقتی می‌توان جامعه دینی تربیت کرد که حکومت دینی باشد.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: توحید عملی وقتی تحقق می‌یابد که انسان از پیشوایی که از طرف خداست، پیروی کند و چنانچه کسی نسبت به این جهت شناخت کافی پیدا نکند، زندگی و مرگش در مسیر جاهلیت است.

وی افزود: ما در زمانی قرار گرفتیم که مکتب امامت در این شرایط آخرالزمانی در راه صحیح قرار دارد و باید توحید عملی را برابر آنچه فرمانروای الهی ابلاغ می‌کند عمل کنیم.

آیت الله عبادی گفت: با توجه به جریانات آخرالزمانی، کشور کشتی همچون نوح می‌خواهد که از دریای خطرناک به حرمت ولایت جان سالم به در برد و این مهم بر پایه تقوا استوار است.

امام جمعه بیرجند با تبیین جایگاه ولایت و امامت با اشاره به حدیث سلسله الذهب پرداخت و تصریح کرد: بر اساس حدیث سلسله الذهب اعتقاد و پذیرش ولایت، شرط اصلی تحقق توحید است.

به گفته وی در روایات اسلامی، تحقق عینی توحید در جامعه بر ضرورت شناخت امام و حجت الهی در هر عصر، تأکید شده و نشناختن امام هر زمان برابر با مرگ در حال کفر و شرک دانسته اند.

وی تاکید کرد: انسان باید به دنبال رستگاری برود و مسئول این رشد خود انسان است، نقشه راه را پیامبر اسلام (ص) بارها فرموده که به سمت رستگاری بروید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: خدا نیاز به عبد بودن انسان ندارد و خدا آسمان و زمین را آفرید که انسان به آن نیاز دارد، این سخت‌افزار را خدا آفریده تا به انسان خدمت کند و نرم‌افزار هستی که دین و عبودیت خداست براساس نیاز بشر بوده نه نیاز خدا؛ زیرا خداوند غنی بالذات است.

وی گفت: حقیقت توحید، قله کمال انسان است و برخی افراد در مسائل دین دخالت می‌کنند که اهلیت ندارند و برگرفته از نوکری استکبار هستند لذا نمی‌شود امثال ابوسفیان موحد باشند زیرا توحید نشانه دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: نشانه اینکه انسان واقعا راه توحید می‌رود و وارد در مسیر اخلاص می‌شود این است که به هرچه خداوند حرام کرده ورود پیدا نمی‌کند نه اینکه بیگانه را بپرستد و در مسیر توحید هم باشد.

وی افزود: باید دقت کنیم که به اسم اسلام، موحد و انقلابی بودن عمل و موضع سیاسی و اجتماعی ما مورد بهره‌برداری دشمنان خدا قرار نگیرد که این همان مقام هوشیاری اهل ایمان است.

انتهای پیام /