یک‌شنبه 22 مهر 1403

پرچم های اسرائیل زیر پای عراقی ها

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پرچم های اسرائیل زیر پای عراقی ها

بغداد - ایرنا - امروز در جمعه پایانی ماه مبارک رمضان و به مناسبت روز جهانی قدس، پرچم های رژیم صهیونیستی بر کف خیابان های عراق کشیده شد تا مردم در حمایت از مردم مظلوم فلسطین از روی آنها رد شوند.

به گزارش ایرنا، اگرچه شیوع ویروس کرونا باعث شد که مراسم راهپیمایی روز قدس همانند هر ساله برگزار نشود اما همین اتفاق هم نتوانست جلوی حمایت از مردم فلسطین و محکومیت رژیم غاصب اسرائیل، شیطان بزرگ و استکبار جهانی را بگیرد.

در خیابان «فلسطین» بغداد پایتخت عراق پرچم اسرائیل بر کف خیابان کشیده شده بود و مردم با پای پیاده و با وسایل تقلیه از روی آن رد می شدند اما آنچه که در این مکان بیشتر جلب توجه می کرد نه پرچم اسرائیل نقش بسته به زیر کفش های مردم بلکه برافراشته بودن تصویر حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهان پیروزی مقاوت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بود جبهه پیروز حق علیه باطل را به خوبی به تصویر کشیده بود. گفتنی است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در سال 1979، بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) خواستار برگزاری روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال، در حمایت از مردم فلسطین شد. این مناسبت به رویدادی جهانی تبدیل شده و هر سال با حضور میلیون ها مسلمان و آزادی خواه گسترده تر و شکوهمندتر از گذشته برگزار می شود. از سوی دیگر، راهپیمایی روز جهانی قدس برای حمایت از مردم فلسطین امروز و در جمعه پایانی ماه رمضان در بغداد پایتخت و چند استان دیگر این کشور برگزار شد. به همین مناسبت بغداد و تعدادی از استان های عراق امروز شاهد تجمع گسترده گروه های مختلف مردمی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی بود. نیروهای امنیتی از ساعات اولیه صبح امروز برای تامین امنیت برگزاری راهپیمایی این روز تاریخی خیابان های مرکزی و مهم پایتخت را به روی رفت و آمد خودروها بستند. گزارش ها حاکی است افزون بر بغداد راهپیمایی در شهرهای مختلف از جمله نجف، کربلا، کوت، بعقوبه و بصره با حضور گروه های مردمی برگزار شد. برگزاری این راهپیمایی ها در حالی است که به علت شرایط ناشی از بیماری کرونا هیچ فراخوانی صادر نشده بود و مردم به صورت خودجوش برای محکومیت رژیم صهیونیستی و حامیان اشغالگری به خیابان آمدند و روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

در همین حال در روزهای اخیر در عراق با توجه به راه افتادن کمپین آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی، امروز شمار زیادی از مردم این کشور با حضور در این کمپین پرچم های کاغذی این رژیم را آتش زدند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*
پرچم های اسرائیل زیر پای عراقی ها 2