جمعه 15 تیر 1403

پزشکیان: نمی‌توانیم در قفس بمانیم و با دنیا تعامل نداشته باشیم + فیلم

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پزشکیان: نمی‌توانیم در قفس بمانیم و با دنیا تعامل نداشته باشیم + فیلم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: هیچ حاکمیتی در درون قفس نتوانسته به رشد و شکوفایی برسد و ما برای شکوفایی اول باید با کشورهای منطقه تعامل کنیم و سپس با سایر کشورها وارد گفت و گو و مذاکره شویم.

به گزارش اقتصادنیوز، مسعود پزشکیان در دومین مناظره بیان کرد: پزشکیان بیان کرد: اینکه آمریکا به تعهد عمل نکند و ما عمل کنیم درست نیست، ما وقتی با یک گزینه وارد گفت و گو بشویم اگر قبول نشود خود به خود روند مذاکرات قطع می شود. ما تصمیم به این داریم گزینه های مختلف در دست داشته باشیم یا فقط با یک گزینه وارد شویم؟ همیشه یک گزینه ممکن است منجر به شکست شود اما حاکمیت، مدیریت و سیاستی می تواند موفق باشد که گزینه های حل مشکل را داشته باشد. اول اینکه ما می خواهیم ارتباط با دنیا و مشکلات خود را با کشورها حل کنیم یا نه؟ اگر بله باید درباره موضوعات بحث و مصاحبه کنیم. آیا به مصلحت کشور است که تا آخر در تحریم ها بمانیم و وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند؟

او افزود: این هم تصمیمی است که باید گرفته شود. هیچ حاکمیتی در درون قفس نتوانسته به رشد و شکوفایی برسد و ما برای شکوفایی اول باید با کشورهای منطقه تعامل کنیم و سپس با سایر کشورها وارد گفت و گو و مذاکره شویم. لازمه این کار تعامل، همراهی و گفت و گو با کارشناسان است. هیچ وقت قرار نیست همه تحریم ها را لغو کنیم یا نه؟ موضوع گفت و گو است و باید ببینیم چه می خواهیم و چه می خواهند؟ اگر می خواهیم مشکل خود را با دنیا حل کنیم باید گزینه هایی که مصلحت کشور ماست را حل کنیم. مصلحت خود را باید با مشورت با کارشناسان داخلی در بیاریم. من معتقدم باید از بن بست در بیاییم اگر می خواهیم مشکلات موجود در کشور را حل کنیم.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.