شنبه 29 اردیبهشت 1403

پزشکی قانونی دلیل مرگ بازیگر «دکستر» و «ثور» را اعلام نکرد

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پزشکی قانونی دلیل مرگ بازیگر «دکستر» و «ثور» را اعلام نکرد

ری استیونسون، بازیگر مشهور کارهایی، چون «دکستر»، «مجازاتگر: منطقه جنگی» و «ثور» در سن 58 سالگی از دنیا رفت.

به نقل از ورایتی، ری استیونسون، بازیگر ایرلندی‌الاصلی که در فیلم‌هایی مانند «مجازاتگر: منطقه جنگی» (Punisher: War Zone)، «شاه آرتور» (King Arthur)، «ثور» (Thor) و سریال‌هایی، چون «دکستر» (Dexter)، «رم» (Rome) و سریال آماده پخش «آهسوکا» (Ahsoka) بازی کرده است، روز یکشنبه در ایتالیا درگذشت.

وی 58 سال داشت و هیچ دلیلی برای مرگش از طرف پزشکی قانونی اعلام نشده است.

استیونسون که در 25 می 1964 در ایرلند شمالی متولد شد، کار خود را با حضور در برنامه‌های تلویزیونی در دهه 1990 آغاز کرد و سپس از دهه 2000 شروع به بازی در نقش‌های اکشن در فیلم‌های هالیوود کرد.

اولین نقش مهم سینمایی او در فیلم ماجراجویی «شاه آرتور» محصول سال 2004 آنتوان فوکوا بود که در آن نقش داگونه، یکی از شوالیه‌های میز گرد را بازی کرد. در این فیلم، شخصیت او در نبرد برای کمک به آرتور (با بازی کلایو اوون) و برادری رزمندگانش، خود را قربانی می‌کند.

در سال 2008، استیونسون در فیلم مارول، «مجازگر: منطقه جنگی» نقش اصلی را ایفا کرد، جایی که او نقش مزدور نامدار، فرانک کسل را بازی کرد.

این فیلم توسط Lionsgate در آمریکای شمالی توزیع شد، قبل از این که دیزنی حقوق دنیای مارول را به دست آورد و بعداً این شخصیت را در سریال نتفلیکس «دردویل» (Daredevil) دوباره معرفی کند.

استیونسون سومین بازیگری بود که پانیشر را روی پرده به تصویر کشید. دولف لاندگرن اولین بار در سال 1989 در یک نسخه مستقیم به صورت ویدئویی این نقش را بازی کرد و پس از آن، توماس جین در سال 2004 در فیلم «مجازاتگر» (Punisher) این نقش را بازی کرد. اما پس از فروش 10.1 میلیون دلاری از بودجه 35 میلیون دلاری، در گیشه شکست خورد. جان برنتال بعداً در سریال‌های «دردویل» و «مجازاتگر» (The Punisher) نتفلیکس نقش‌آفرینی کرد.

اخیراً استیونسون در فیلم پرفروش تالیوود یعنی «RRR» نامزد اسکار در نقش فرماندار شرور اسکات باکستون ظاهر شد. او همچنین در سریال اقتباس شده از دنیای «جنگ ستارگان» دیزنی پلاس یعنی «آهسوکا» در نقش یک جدای به نام بایلان اسکال ظاهر خواهد شد که به سمت تاریکی روی می‌آورد و متحد بزرگ دریاسالار شیطانی ترون است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر