سه‌شنبه 10 مهر 1403

پنتاگون: خواهان درگیری با ایران نیستیم

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پنتاگون: خواهان درگیری با ایران نیستیم

پت رایدر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در اظهاراتی گفت: ما خواهان جنگ با ایران و نیروهای نیابتی آن نیستیم اما به هر حمله‌ای که نیروهای ما را هدف قرار دهد پاسخ خواهیم داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی پنتاگون در رابطه با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه پس از ترور بزدلانه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان از سوی رژیم صهیونیستی، گفت: وزارت دفاع ایالات متحده اقداماتی را برای تقویت بیشتر موقعیت دفاعی نیروهای آمریکایی در سراسر منطقه خاورمیانه برای جلوگیری از تهاجم و کاهش خطر یک درگیری منطقه‌ای گسترده‌تر انجام داده است.

رایدر با اشاره به اینکه لوید آستین در روزهای اخیر در تماس با فرماندهان نیروهای آمریکایی در خاورمیانه آخرین اطلاعات درباره تحولات اخیر منطقه را دریافت کرده است، ادعا کرد: وزیر دفاع آمریکا به فرماندهان نیروهایی آمریکایی تاکید کرده که ایالات متحده مصمم است از سوء استفاده ایران و شرکا و گروه‌های نیابتی‌اش از وضعیت کنونی خاورمیانه یا گسترش درگیری‌ها در این منطقه جلوگیری کند.

سخنگوی پنتاگون مدعی شد: آستین تصریح کرد که اگر ایران، شرکا یا نیروهای نیابتی‌اش از شرایط کنونی در خاورمیانه برای حمله به نیروها یا منافع آمریکا در منطقه استفاده کنند، تمام اقدامات لازم را برای دفاع از خود انجام خواهیم داد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش تر اعلام‌کرد که باتوجه به تشدید تنش‌ها در غرب آسیا، برای دفاع از رژیم صهیونیستی نیروهای بیشتری به این منطقه اعزام می‌کند.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، گفت: ما برای تقویت امنیت غرب آسیا و ایجاد آمادگی برای دفاع از اسرائیل، چند هزار نیروی نظامی دیگر به این منطقه اعزام می‌کنیم.

وی، اعزام تعدادی جت جنگنده اف -15، اف -16، اف -22 و هواپیمای پشتیبانی ای -10 به غرب آسیا را نیز بخشی از این برنامه عنوان کرد.

این مقام آمریکایی، هدف از ارسال جنگنده به منطقه غرب آسیا را حفاظت از نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه اعلام کرد.

روز یکشنبه نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا از تمدید حضور ناوشکن «آبراهام لینکلن» در منطقه خبر داده بود.

رژیم صهیونیستی حدود یک سال پس از جنگ و جنایت در نوار غزه، اکنون تجاوز نظامی خود را بر لبنان نیز متمرکز کرده و مبادرت به اقدامات تروریستی در این کشور کرده است.

جنایات رژیم اشغالگر در لبنان، تنش‌ها را در منطقه افزایش داده و خطر جنگ منطقه‌ای را بالا برده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که به پنتاگون دستور داده است «وضعیت دفاعی نیروهای نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه را برای جلوگیری از تجاوز و کاهش خطر یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر، بیشتر تقویت کند».

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این باره با اشاره به اینکه راهکارهای دیگری نیز برای تقویت وضعیت نیروها وجود دارد، تصریح کرد: ما برخی از نیروهای اضافی خود را در منطقه مستقر کردیم.

وی افزود که ایالات متحده قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه افزایش داده است، حتی بیشتر از زمانی که ایران در آوریل (فروردین)، حمله موشکی و پهپادی به رژیم اسرائیل انجام داد.

این سخنگوی دولت بایدن، مدعی شد: در حال حاضر توانایی نظامی قدرتمندی برای دفاع از خود و کمک به (رژیم) اسرائیل وجود دارد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید