دوشنبه 9 مهر 1403

پنج کمیسیون خرید گندم در سلسله ایجاد شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج کمیسیون خرید گندم در سلسله ایجاد شد

خرم آباد - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی سلسله گفت: امسال پنج کمیسیون جهت خرید محصول گندم کشاورزان در شهرستان سلسله ایجاد شده است.

رضا سوخته زاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: همچنین یک کمیسیون برای خرید محصول کلزای کشاورزان کلزاکار شهرستان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اختصاص حدود 11 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم عنوان کرد: حدود چهار هزار هکتار از زمین های کشاورزی به کشت گندم آبی و هفت هزار هکتار نیز به کشت گندم دیم اختصاص یافته که پیش بینی می شود 28 تا 30 هزار تن از آنها برداشت صورت گرد.

سوخته زاری با اشاره به آماده بودن سیلوی ذخیره گندم شهرستان برای خریداری محصول کشاورزان شهرستان، افزود: خرید محصول گندم تضمینی بوده و در ازای هر کیلوگرم مبلغ 2 هزار و 500 تومان به کشاورزان پرداخت می شود.

رییس جهاد کشاورزی سلسله تصریح کرد: همچنین 650 هکتار از زمین های کشاورزی سلسله به کشت کلزا اختصاص یافته که پیش بینی می شود از این میزان، بیش از 2 هزار تن کلزا برداشت شود.

سوخته زاری با اشاره به اینکه مراکز خرید گندم شهرستان از انبار متناسب با حجم خرید برخوردار هستند، یادآور شد: داشتن باسکول استاندارد و کالیبره، امکانات لازم برای تخلیه و بارگیری محصولات، دوربین مداربسته و همچنین بستر ارتباط اینترنتی و تجهیزات مربوط به آن برای کمیسیون های خرید فراهم شده است.

بیش از 40 هزار هکتار زمین کشاورزی در سلسله وجود دارد که سالانه به کشت انواع محصولات مختلف اختصاص می یابند.

*س_برچسب‌ها_س*