شنبه 15 اردیبهشت 1403

پنج گام تا پایان لیگ برتر والیبال؛ ضربان قلب گلستانی‌ها تندتر شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنج گام تا پایان لیگ برتر والیبال؛ ضربان قلب گلستانی‌ها تندتر شد

گرگان - ایرنا - بردهای متوالی شاگردان عظیم جزیده در شهرداری گنبدکاووس و نوسان نتیجه‌گیری پاس گرگان در هفته‌های منتهی به پایان فصل، امید و اضطراب والیبال‌دوستان گلستانی را به اوج رساند و امیدواری برای صعود به مرحله نهایی یا سقوط این تیم‌ها به لیگ دسته اول کشور را به موضوع مهم ورزش استان تبدیل کرد.

هفته بیست و دوم رقابت‌های لیگ برتر والیبال مردان در حالی فردا یکشنبه آغاز می شود که شهرداری گنبد امیدوار به ادامه بردهای متوالی در آمل با تیم هراز این شهر دیدار می کند و پاس گرگان در اضطراب استمرار شکست هفته های اخیر مقابل آذرباتری ارومیه صف آرایی خواهند کرد.

نمایندگان گلستان که رتبه های نهم و دهم جدول رقابت های لیگ برتر والیبال را در اختیار دارند هفته سختی در آمل و ارومیه خواهند داشت.

بازیکنان پاس گرگان در چهار هفته گذشته نتوانستند بازی خوبی در مقابل حریفان به نمایش بگذارند و پس از 2 برد متوالی در هفته هجدهم و نوزدهم برابر مقاومت یزد و هورسان رامسر، 2 بازی اخیر مقابل سایپا و سپاهان اصفهان را واگذار کردند و برای فرار از این وضعیت دشوار راهی جز پیروزی در دیدار فردا مقابل نماینده ارومیه ندارند.

یاران سنگدوینی در روزهای پایانی دی‌ماه امید زیادی به حضور در رده‌های بالای جدول لیگ داشتند اما باخت‌های اخیر علاوه بر اینکه امید آنها برای صعود را کمرنگ کرد، زنگ خطر احتمال سقوط به رده های انتهایی جدول را به صدا درآورد.

یکی از نگرانی های مهم پاسی ها برای مصاف با تیم قعر جدولی آذرباتری ارومیه، بردهای پیاپی این تیم برابر حریفان بالای جدولی است.

نماینده ارومیه که پس از به خدمت گرفتن عبدالرحمن رئوفی سرمربی گلستانی جان تازه ای گرفته پس از پیروزی مقابل شهرداری ارومیه دیگر نماینده این شهر، راهیاب ملل کردستان را هم مغلوب کرد تا در فاصله پنج هفته به پایان فصل، برای فرار از خطر سقوط امیدوار بماند.

انگیزه بالای بازیکنان آذر باتری برای فرار از قعر جدول، کار بازیکنان پاس گرگان را سخت کرده و شاگردان عیسی سنگدوینی برای پیروزی در این دیدار به بازآرفرینی روحیه جنگندگی و نشاط بیشتر احتیاج دارند.

کارشناسان معتقدند فشردگی بازی های لیگ امسال و مسافت طولانی شهرها سبب خستگی بازیکنان تیم های لیگ برتر شده و تیمی در این رقابتها موفق خواهد بود که علاوه بر بهره‌گیری از بازیکنان ذخیره قدرتمند، بتواند مشکلات روحی و انگیزشی بازیکنان خود را برطرف کند.

شهرداری گنبد دیگر نماینده گلستان در لیگ برتر والیبال عصر فردا یکشنبه در سالن پیامبر اعظم (ص) آمل به مصاف لبنیات هزار این شهر می رود.

یاران عظیم جزیده در چهار هفته اخیر سه پیروزی دلچسب برابر شهرداری ورامین، فولاد سیرجان و مس رفسنجان به‌دست آوردند و در برابر پیکان تهران هم با وجود شایستگی با نتیجه سه بر 2 شکست خوردند.

روند خوب امتیازگیری شهرداری گنبد در هفته های اخیر زنگ خطری جدی برای حریفان این تیم در چند بازی باقیمانده را به صدا درآورده و اگر روند امتیازگیری گنبدی‌ها در چند بازی آینده ادامه داشته باشد، صعود به جمع هشت تیم پایانی لیگ برتر والیبال تضمین خواهد شد.

در میان 14 تیم حاضر در لیگ برتر والیبال ایران فقط تیم های استان گلستان و شهرداری ارومیه به بنگاه اقتصادی و حامیان مالی بخش خصوصی متصل نیستند و بقیه حریفان (حداقل در نام تیم) از خدمات بخش خصوصی برای حمایت مالی بهره مند شده اند.

گلستان صنعت بزرگ و مادر ندارد اما همین صنایع متوسط با چرخش مالی بالا اگر از انگیزه کافی برخوردار شوند می توانند نیازهای مالی تیم های لیگ برتر والیبال را تامین کنند که مسوولیت بازکردن پای آن ها به ورزش با مسوولان ارشد استان است.

والیبال از گذشته های دور پس از سوارکاری، یکی از پرطرفدارترین ورزش ها در گلستان به شمار می رفت و برگزاری مسابقه والیبال، یک پای ثابت مجالس شادی و جشن مردم این استان محسوب می شد.

حاج خوشگلدی و غیاث الدین صحنه، میکاییل یلمه، ابراهیم و عثمان سن سبیلی، شعبان چهارنایی، ادریس دانشفر، عبدالرحمان رئوفی، فرهاد قائمی، صابر کاظمی، عظیم جزیده و پرویز فرخی، نمونه ای از والیبالیست های نامدار گلستان به شمار می‌روند که برخی از آن ها مانند ابراهیم سن سبیلی در جام جهانی 1989 عنوان کاملترین بازیکن دنیا در رده سنی نوجوانان را کسب کرد.

برچسب‌ها

پنج گام تا پایان لیگ برتر والیبال؛ ضربان قلب گلستانی‌ها تندتر شد 2