شنبه 7 مهر 1403

پهپادهای آتش‌نشان بزودی به‌کار گرفته می‌شوند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پهپادهای آتش‌نشان بزودی به‌کار گرفته می‌شوند

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در نشست خبری اظهارداشت: امسال ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری را 11 تا 13 تیرماه در هتل المپیک تهران با حضور حدود 20 کشور خواهیم داشت.

وی افزود: در صورت حمایت و پشتیبانی تا دو سال آینده 100 درصد تجهیزات آتش نشانی و ایمنی شهری را در داخل کشور تولید خواهد شد و اکنون 60 هزار نفر در صنعت مربوط به ایمنی مشغول فعالیت‌اند.

محمدی گفت: مدیریت در عملیات آتش نشانی، فرهنگ سازی ایمنی و پیشگیری از محور‌های مهم ششمین نمایشگاه و همایش بین المللی آتش نشانی و ایمنی شهری است.

وی بیان داشت: هزار 600 مرکز درمانی اعم از بیمارستان، کلینیک، ساختمان پزشکان و... وجود دارد که از این تعداد تا کنون 1500 تا 1600 مرکز مراجعه و ایمن سازی شدند و بقیه هم باید اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی تصریح کرد: امسال برخورد جدی با مراکز درمانی که ناایمن هستند داریم و تاکنون 1000 مورد مرکز درمانی به سراغ آتش نشانی نیامده‌اند. اگر اقدام نشود در مرحله نخست به وزارت بهداشت و مرحله بعد به دستگاه قضائی معرفی می‌کنیم. این مراکز همه اخطار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران گفت: امسال تذکر جدی به مراکز دولتی و وزارتخانه‌ها می‌دهیم برخی مراکز دولتی ناایمن اند و باید ایمن سازی در حوزه حریق شوند؛ ما پایش‌ها را آغاز و حتی تا پای پلمب پیش خواهیم رفت.

محمدی بیان داشت: با همکاری شرکت‌های دانش بنیان پهباد آتش نشان را در نظر گرفته‌ایم که دارای دوربین حرارتی است و شدت حریق را به آتش‌نشانی اعلام می‌کند که اکنون پهپاد‌ها ساخته شده و در مرحله تست قرار دارد.

وی گفت: همچنین فردا در 120 نقطه با 550 آتش‌نشان در مسیر مهمونی 10 کیلومتری غدیر مستقر هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری