چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پوشیدن جوراب در شب به خواب بهتر و بهبود رضایت جنسی کمک می‌کند

وب‌گاه 55 آنلاین مشاهده در مرجع
پوشیدن جوراب در شب به خواب بهتر و بهبود رضایت جنسی کمک می‌کند

برای جلوگیری از سرماخوردگی چه می‌کنید؟ آیا عادت دارید جوراب بپوشید؟ جوراب جزئی از لباس‌های زمستانی همه است. با این وجود، اگر فکر می‌کنید جوراب چیزی بیش از یک لباس برای پا نیست که انگشتان پا را گرم کند و هنگام پوشیدن کفش عرق پا را جذب کند، باید بگوییم اشتباه می‌کنید

پوشیدن جوراب در شب به خواب بهتر و بهبود رضایت جنسی کمک می‌کند 

برای جلوگیری از سرماخوردگی چه می‌کنید؟ آیا عادت دارید جوراب بپوشید؟ جوراب جزئی از لباس‌های زمستانی همه است. با این وجود، اگر فکر می‌کنید جوراب چیزی بیش از یک لباس برای پا نیست که انگشتان پا را گرم کند و هنگام پوشیدن کفش عرق پا را جذب کند، باید بگوییم اشتباه می‌کنید.

مطالعه‌ای در مجله انسان‌شناسی فیزیولوژیکی نشان می‌دهد که جوراب پوشیدن برای زمان خواب، حتی زمانی که زمستان نیست، می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر بخوابید و از خواب لذت ببرید. در این آزمایش، شرکت‌کنندگانی که پاهای خود را با جوراب گرم کردند، نه تنها سریع‌تر به خواب رفتند، کیفیت خواب بهتری نیز گزارش کردند. اگر حتی پس از حمام و خوردن شیر گرم به سختی به خواب می‌روید، ممکن است لازم باشد کولر اتاق خواب خود را روی دمای خنک‌تر تنظیم کنید و یک جفت جوراب بپوشید.

به گفته بنیاد خواب، پوشیدن جوراب همچنین می‌تواند به کاهش علائم سندرم رینود، وضعیت شریانی محیطی عملکردی که باعث بی‌حس شدن انگشتان پا و دست می‌شود، کمک کند. به طور کلی، پوشیدن جوراب در رختخواب فواید بسیاری برای سلامتی به همراه دارد. در اینجا به چند دلیل علمی می‌پردازیم.

پوشیدن جوراب در رختخواب به شما کمک می‌کند سریع‌تر بخوابید

بیایید دلیل اینکه چرا گرم کردن پا به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر و عمیق‌تر استراحت کنید را توضیح دهیم. دکتر میشل درروپ متخصص اختلالات خواب می‌گوید که به‌عنوان بخشی از چرخه خواب و بیداری، بدن شما به‌طور طبیعی دمای مرکزی شما را تا پایان روز کاهش می‌دهد، زیرا باید قبل از خواب استراحت کنید. با این حال، اگر پاهای شما سرد باشد، رگ‌های خونی‌تان منقبض می‌شوند و بدن شما گرمای بیشتری را به نواحی مرکزی شما می‌فرستد.

قانون کلی این است که وقتی خنک‌تر هستیم بهتر می‌خوابیم. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان سلامت به شما می‌گویند که نزدیک به زمان خواب ورزش نکنید تا بدنتان گرم نشود و بتوانید بخوابید. برای مقابله با سردی پاها و افزایش حرارت بدن، یک جفت جوراب کرکی بپوشید. دکتر درروپ می‌گوید: «با گرم کردن پاهایتان، رگ‌های خونی را باز می‌کنید تا به خنک شدن بقیه بدن کمک کنید. هنگامی که پاهای شما گرم است، گردش خون در سراسر بدن تقویت می‌شود و گرمای بیشتری آزاد می‌شود تا به شما کمک کند بهتر بخوابید. برای کمک به نرم ماندن پاها و جلوگیری از ترک خوردن، قبل از جوراب پوشیدن، روی پاهای خود لوسیون یا کرم بمالید.

خوابیدن با جوراب باعث افزایش لذت جنسی می‌شود

هنگامی که احساس می‌کنید میل جنسی شما کاهش یافته، یک جفت جوراب ساده ممکن است شما را نجات دهد. مطالعه‌ای که در دانشگاه گرونینگن هلند انجام شد نشان داد که 80 درصد از شرکت کنندگان 19 تا 49 ساله که به آنها جوراب داده شده بود توانستند به اوج لذت جنسی برسند، در حالی که تنها 50 درصد از شرکت کنندگان بدون جوراب آن را تجربه کردند. به عبارت دیگر، جوراب یک گام آزمایش شده و واقعی برای داشتن رابطه جنسی بهتر است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، پوشیدن جوراب در طول شب همچنین می‌تواند به کاهش و جلوگیری از گرگرفتگی کمک کند که علامت معمول یائسگی است و شامل احساس ناگهانی گرمای شدید و به دنبال آن تعریق، برافروختگی پوست و تپش قلب است.

در نهایت، یک خواب خوب شبانه برای سلامتی ضروری است. از سوی دیگر، کمبود خواب باکیفیت می‌تواند بر قلب شما و همچنین سلامت روان شما تأثیر بگذارد. دما نقش مهمی در کیفیت کلی خواب شما دارد و با جوراب می‌توانید کیفیت خواب خود را افزایش دهید.

(استفاده از مطالب اختصاصی 55آنلاین بدون ذکر منبع ممنوع است.)