یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

پوچتینو: VAR به وجهه فوتبال انگلیس آسیب زده است

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پوچتینو: VAR به وجهه فوتبال انگلیس آسیب زده است

سرمربی تیم فوتبال چلسی پس از توقف تیمش در خانه استون‌ویلا در لیگ برتر انگلیس به انتقاد از داور و فناوری VAR پرداخت.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مائوریسیو پوچتینو که شاگردانش شب گذشته (یکشنبه) در هفته سی‌و‌پنجم لیگ برتر انگلیس مقابل میزبان خود استون‌ویلا به تساوی 2-2 دست یافت، پس از این دیدار در انتقاد از داور بازی به خاطر مردود اعلام کردن گل دقیقه دقیقه 5+90 اکسل دیساسی که می‌توانست برتری را برای آبی‌پوشان لندنی به ارمغان بیاورد، گفت: داور گفت که خطایی در صحنه گل دیساسی از جانب ما رخ داده است و گل را مردود اعلام کرد و سپس برای تأیید آن سراغ VAR (کمک‌داور ویدئویی) رفت.

وی افزود: این باورنکردنی و مضحک است. قبول چنین چیزهایی سخت است. در بازی دو هفته پیش ما مقابل منچسترسیتی مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی انگلیس، توپ در محوطه جریمه به دست بازیکن من‌سیتی خورد، اما داور نه پنالتی گرفت و نه صحنه را با VAR چک کرد. این فناوری (VAR) به فوتبال انگلیس آسیب زده است. VAR به وجهه فوتبال انگلیس آسیب زده است. بازیکنان و هواداران استون‌ویلا هم متوجه نشدند که چرا گل ما رد شد.

سرمربی آرژانتینی چلسی تصریح کرد: داور گفت که خطا بود. شما صحنه مدنظر را ببینید که چه اتفاقی می‌افتد و اگر ما وارد هر چالشی به مانند این شویم، خطا خواهد بود و ما بازی را با 11 بازیکن تمام نخواهیم کرد. ما می‌توانیم در مورد عملکرد تیم صحبت کنیم، می‌توانیم در مورد جایگاه‌مان صحبت کنیم، می‌توانیم در مورد چیزهای زیادی درباره فوتبال صحبت کنیم، اما این نوع تصمیم‌ها به بازی‌ها آسیب می‌زند.

چلسی مشتری جدید گزینه مربیگری بارسلونا

پوچتینو در ادامه به تمجید از عملکرد شاگردانش پرداخت و گفت: عملکرد تیم خیلی خوب بود و ما عالی بازی کردیم. در نیمه اول ما به راحتی دو گل دریافت کردیم، به همین خاطر سعی کردیم در نیمه دوم اوضاع را تغییر دهیم و خیلی هم به استون‌ویلا موقعیتی ندادیم. با توجه به اینکه در خانه استون‌ویلا بازی کردیم، تیمی که برای ماندن در جمع چهار تیم برتر رقابت می‌کند، از عملکرد تیمم راضی هستم و بازیکنان ما خوب بودند. حالا باید این بازی را به دست فراموشی بسپاریم و به کارمان ادامه دهیم.