دوشنبه 28 خرداد 1403

پیشنهاد گانتس به نتانیاهو / آسیب به ساکنان اسرائیل جبران می‌شود!

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پیشنهاد گانتس به نتانیاهو / آسیب به ساکنان اسرائیل جبران می‌شود!

اقتصادنیوز: رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کردند که «بنی گانتس»، عضو شورای جنگ این رژیم به کابینه بنیامین نتانیاهو پیشنهادی برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب جهت بررسی تحولات هفتم اکتبر و جنگ علیه غزه را داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» امروز نوشت که این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی پیشنهادی برای تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب را برای بررسی تحولات هفتم اکتبر و جنگ علیه غزه داد.

به گفته گانتس، تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب رسمی به جبران آسیب وارد شده از هفتم اکتبر به ساکنان اراضی اشغالی کمک خواهد کرد.

این عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد، تشکیل چنین کمیته‌ای حامل این پیام مهم و یکپارچه برای ساکنان اراضی اشغالی است که تمامی دستگاه‌های دولتی و امنیتی و روسای آنها به انجام تحقیقات دقیق، واقع‌بینانه و حرفه‌ای در این زمینه و جذب دوباره اعتماد مردم پایبند هستند.

منابع نزدیک به گانتس اعلام کردند، کمیته تعیین خواهد کرد که از چه تاریخی درباره تصمیمات دو سطح سیاسی و نظامی تحقیق انجام خواهد شد.

خبر مرتبط بازخوانی صدور 12 حکم بازداشت در لاهه / این کشورها نتانیاهو را بازداشت می‌کنند؟

در صورت صدور حکم نهایی دیوان کیفری بین‌المللی درباره بر دستگیری نتانیاهو و گالانت، 124 کشوری که این دیوان را به رسمیت می‌شناسند، موظف به دستگیری آنها می‌شوند؟

در متنی که گانتس ارائه کرد، به این نکته اشاره نشده که تحقیقات از چه زمانی آغاز خواهد شد و در آن از عبارت‌های مبهمی استفاده شده است.

بر اساس متن این پیشنهاد، گانتس خواستار انجام تحقیقات درباره روند تصمیم گیری در دو سطح سیاسی و امنیتی پیش از آغاز جنگ شامل عملیات‌های مختلف در نوار غزه و نیز ابعاد مختلف تقویت قوا شد.

خبر مرتبط هشدار کانادا به اسرائیل / سرپیچی نتانیاهو از دستور دادگاه لاهه

اقتصادنیوز: نخست وزیر کانادا گفت: اسرائیل باید از دستور جدید دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه پیروی و فورا عملیات نظامی در رفح را متوقف کند.

در متن این پیشنهاد به تحقیق درباره آمادگی‌ها برای آنچه «نبردی فراگیر و چند میدانی» خوانده می‌شود و به طور کلی نوار غزه، تشکل‌های مسلح و به شکل خاص جنبش حماس، مسائل مربوط به تهدیدهای امنیتی در مرزهای لبنان و سوریه و تصمیمات مسوولان دو سطح سیاسی و امنیتی در ارتباط با حمایت و تامین امنیت مناطق در مرحله پیش از آغاز جنگ اشاره شده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
پیشنهاد گانتس به نتانیاهو / آسیب به ساکنان اسرائیل جبران می‌شود! 2
پیشنهاد گانتس به نتانیاهو / آسیب به ساکنان اسرائیل جبران می‌شود! 3