شنبه 29 اردیبهشت 1403

پیش‌بینی بیش از 150 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی / اجرای طرح "شهید بهنام محمدی" در 34 آموزشگاه

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پیش‌بینی بیش از 150 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش‌آموزی در خراسان‌جنوبی / اجرای طرح "شهید بهنام محمدی" در 34 آموزشگاه

امانتی گفت: طی هفته بسیج دانش آموزی بیش از 150 عنوان برنامه در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن امانتی مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد برنامه های بسیج دانش آموزی استان به مناسبت 13 آبان روز دانش آموز، اظهار کرد: امسال هفته بسیج آموزی با شعار "نوجوان انقلابی پیشگام گام دوم انقلاب" نامگذاری شده است.

وی با بیان این‌که سه کلیدواژه اساسی در گام دوم انقلاب است، افزود: بسیج دانش آموزی طبق فرموده رهبر انقلاب به آنها توجه ویژه‌ای دارد که شامل جوان، جوان گرایی و امید آفرینی در جامعه و تحقق شعار "ما می توانیم" است.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی بیان کرد: مقام معظم رهبری نیز در این خصوص فرمودند:"جوانان شانه به زیر بار مسئولیت‌های انقلاب بگذارند".

امانتی از برگزاری پویش ها و چالش هایی در هفته بسیج دانش‌آموزان خبر داد و عنوان کرد: پویش نوجوان پلاس با موضوع سبک زندگی اسلامی ایرانی است کلیپ ها، استندآپ‌ها، مجری گری و دوبله طنز و جدی کاری از دیگر برنامه‌هایی است که دانش آموزان انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: در موضوع پویش "دنیای بدون تاریکی" مصاحبه گری دانش‌آموزان از اقشار مختلف مردم انجام می‌شود که در این برنامه چند سوال با عنوان سند سیاهه جنایت آمریکا از مردم پرسیده می‌شود از جمله این‌که چه کسی دانشمندان هسته‌ای ما را ترور کرد و به چه دلیل؟ چرا 40سال است که ایران اسلامی را تحریم می‌کنند؟ چرا دانش‌آموزان مظلوم یمن، فلسطین و افغانستان را ترور می‌کنند و به دستور چه کسی است؟ داعش را چه کسی بوجود آورد و چرا از آن‌ها حمایت می کنند؟ و شهادت بیش از 200هزار نفر از ایرانیان در دفاع مقدس با حمایت چه کسانی اتفاق افتاد؟

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: مسابقات با عنوان "مروارید صدف" بین دانش آموزان دختر برگزار می شود که هدف از اجرای آن بهبود وضعیت حجاب در جامعه است و ارائه بهترین راهکارها و انتخاب توسط دانش آموزان صورت می گیرد.

امانتی افزود: پویش همیار سلامت برنامه دیگری است که با همکاری بسیج جامعه پزشکی به تسریع واکسیناسیون دانش آموزان کمک خواهیم کرد و این برنامه برای آماده شدن دانش آموزان برای حضور در مدارس است.

پیش بینی بیش از 150 عنوان برنامه طی هفته بسیج دانش آموزی

وی اظهار کرد: طی هفته بسیج دانش آموزی بیش از 150 عنوان برنامه داریم که شامل تولیدات محتویات خاصی با موضوع امید آفرینی، سبک زندگی اسلامی، نوجوان ایرانی، ایجاد و تقویت فرهنگ استکبارستیزی، سرودها و پاتوق‌های خیابانی، دیدار با خانواده های شهدا دانش آموز، غبار روبی گلزار شهدا، حضور دانش آموزان در روز سیزدهم آبان و برگزاری یادواره شهدا توسط حوزه های مقاومت برنامه ریزی شده است.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: در مقاطع پویندگان و امیدان فرماندهی واحد بسیج دانش آموزان را فرهنگیان انجام می‌دهند در مقطع پیشگامان (متوسطه دوم) فرماندهان واحد، دانش آموزان هستند که طبق سند بالادستی و بیان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با نام طرح یاوران ولایت اولین تجربه‌ای که دانش آموزان در فرماندهی رده بسیج دارند را برعهده دارند.

امانتی خاطرنشان کرد: 215 دانش آموز دختر و پسر سکان فرماندهی واحد مقاومت بسیج دانش آموزی را در استان برعهده دارند.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های بسیج دانش آموزی سند تربیتی است که به اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش کمک می کند.

اجرای طرح شهید بهنام محمدی در 34 آموزشگاه استان

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی از اجرای طرح شهید بهنام محمدی در آموزشگاه های استان خبر داد و افزود: چهارمین سال است که طرح شهید بهنام محمدی در 34 آموزشگاه استان توسط مربیان بسیجی در حال انجام است که اتصال سه رکن مسجد، مدرسه و منزل را در دستور کار داریم و این طرح با 9مرحله در طول سال تحصیلی برای دانش آموزان اجرا می شود و در این طرح شاهد همکاری و هم افزایی مجموعه تعلیم و تربیت سپاه، فرماندهان بسیج حوزه های محلات، آموزش و پرورش، مدیران مدارس و مربیان بسیجی هستیم.

امانتی بیان کرد: مهمترین برنامه‌های فرهنگی بسیج دانش آموزی در طول سال تحصیلی مربوط به پاسداشت ایام الله، برگزاری یادواره شهدا، همکاری در طرح لاله های روشن، نشست‌ها و گفتمان انقلاب اسلامی، گروه‌های سرود نغمه عشق و طرح یاوران است.

وی گفت: با توجه به این‌که همه ساله اردوی دانش آموزان با عنوان راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب دفاع مقدس داشتیم در سال تحصیلی 1399_1400 اردوی راهیان نور به شکل مجازی در اسفندماه برگزار شد و استقبال بسیار خوبی از طرف دانش آموزان داشتیم. از فرصت مجازی که در تولید برنامه های یادمان ها اتفاق افتاد آمار کشوری ما 30میلیون و 187 هزار و 235 نفر بازدید است و 12میلیون آیدی دانش آموزی است که یادمانهای دفاع مقدس، خاطره خوانی و آشنایی با فرهنگ دفاع مقدس را به صورت آفلاین و آنلاین استفاده کردند همچنین در سال 98 و قبل از شیوع کرونا یک هزار و 300 دانش آموز به راهیان نور اعزام شدند.

فعالیت 72 گروه جهادی دانش آموزی

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی گفت: بسیج دانش آموزی استان 72گروه جهادی دارد که بخشی از این گروه‌ها واحدهای شهید بهنام محمدی است و بخشی واحدهای متوسطه است که دانش آموزان در قالب اروهای جهادی فعالیت های بهسازی و زیباسازی مدارس انجام می دهند.

امانتی ادامه داد: فعالیت تابستانی امسال دانش آموزان بیش از 8هزار نفر کار در روز است که 62 واحد دانش آموزی کار بهسازی و زیباسازی شامل تعمیر میز و نیمکت، نقاشی ساختمان، نقاشی درب و پنجره ها، کف سازی، حیاط پویا و شعارنویسی توسط دانش آموزان شکل گرفته است.

جمع آوری بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان کمک در رزمایش کمک مومنانه

وی افزود: در رزمایش کمک‌های مؤمنانه از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان سبدهای معیشتی، لوازم التحصیل و نذری‌هایی که دانش آموزان از خیرین جمع آوری کردند و به دست نیازمندان رسیده که در چندین مرحله انجام شده شامل غذای نذری، پک بهداشتی، بسته معیشتی، نان، گوشت نذری و غیره بوده است.

مسئول بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی بیان کرد: پویش همکلاسی مهربان توسط 20 حوزه بسیج دانش آموزی در حال انجام است که بیش از 3هزار بسته لوازم التحصیلی فراهم شده و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار گرفته است.

انتهای پیام /