دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

چرا تلویزیون در "چاروسا" سیگنال ندارد؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
چرا تلویزیون در "چاروسا" سیگنال ندارد؟

برخی از اهالی روستاهای شهرستان کهگیلویه با گلایه از قطع شبکه‌های تلویزیون اعلام کردند چند ماهی است که از این موضوع رنج می‌برند و از مسئولان خواستار رفع سریعتر این مشکل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس برخی از روستاهای منطقه چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه از جمله رود شور، چم‌لپو، گشتیاری، قلعه بنی و... با گلایه از قطع بود شبکه های تلویزیون اعلام کردند چند ماهی است که از این موضوع رنج می برند.

در عصر ارتباطات که غول های رسانه ای باهم در حال رقابت هستند اما در قسمت های مختلفی در شهرستان کهگیلویه صدا و سیما نتوانسته آنگونه که باید به خوبی وظیفه خود را انجام دهد.

نبود شبکه های دیجیتالی در برخی روستاهای دوره افتاده و قطعی مکرر آن موجب نارضایتی مردم شده است و همین امر موجب روی آوردن مردم این مناطق به ماهواره برای اطلاع از موضوعات مختلف پیرامون خود از جمله برنامه های ورزشی، اخبار و... شدند که این موضوع خود زنگ خطری برای تغییر سبک زندگی در این مناطق را به همراه دارد.

مرتضی یکی از جوانان این روستا در گفتگو با خبرنگار ما با گلایه مندی و انتقاد شدید از خرابی بیش 2 ماهه شبکه های دیجیتال منطقه خود گفت: همیشه در مدرسه، کتاب ها، سخنرانی ها، جلسات و... از مضرات و خطرات ناشی از ماهواره و تاثیر پذیری آن در دراز مدت بر روی خانواده سخن‌رانده می شود اما ابتدایی ترین زیر ساخت های شبکه های داخلی برای مردم در مناطق ما فراهم نیست.

مسئولان فکری به حال تنها سرگرمی مردم مناطق روستایی کنند

وی افزود: در فصل سرما و گرما با وزش کوچکترین باد، باران و نیز رعد و برق به کلی ازشبکه های تلویزیونی محروم می شویم و تنها دلخوشی مردم روستا در نبود امکانات فرهنگی و تفریحی شبکه های تلویزیونی و دیدن مسابقات ورزشی و فوتبال است که اکنون بیش از 2 ماه است که به شبکه دیجیتال دسترسی نداریم.

در همین خصوص سرپرست فرمانداری کهگیلویه در گفتگو با صبح زاگرس گفت: مشکل نبود شبکه های تلویزیونی برمیگردد به اینکه ترانس دکل صداوسیما در این منطقه به سرقت رفته است.

عبدالعزیز موسوی افزود: با صحبت های صورت گرفته قراربود اداره برق مجدد نسبت به نسبت ترانس در محل دکل اقدام کند در که تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 2 ماه است که مردم این مناطق با این مشکل روبرو هستند، در خصوص عدم همکاری اداره برق برای نسب ترانس جدید، تصریح کرد: به جاده نبود جاده دسترسی مناسب و صعب العبور بودن مسیر، اداره براق نتوانسته است ترانس را تا دکل صداوسیما و حمل کند.

موسوی یاد آور شد: در صدد رفع مشکل هستیم و سعی می کنیم در کمترین زمان ممکن مشکل این روستاها مرتفع شود.

با توجه به شروع فصل سرما و همچنین بنابر گفته خود اهالی نبود مراکز تفریحی و فرهنگی در روستاها شبکه های تلویزیونی تنها دلخوشی و سرگرمی مردم بخصوص جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به ورزش و فوتبال است که متاسفانه بعلت کم‌کاری و بی توجهی متولیان این سرگرمی هم از مردم گرفته شده است.

باید به این نکته هم اذعان کرد که اولین مزیت شبکه های دیجیتالی جمع آوری ماهواره ها از سطح روستاها است، و با وجود شبکه های متعدد دیجیتالی اعم از رادیویی و تصویری، با توجه به اینکه در این مناطق روستایی فصل سرما زودتر آغاز می‌شود برقراری شبکه های دیجیتالی می تواند کمک شایانی کند که مردم از این بشقاب های مسموم فاصله بگیرند.

انتهای پیام /

چرا تلویزیون در "چاروسا" سیگنال ندارد؟ 2