جمعه 28 اردیبهشت 1403

چرا سفیری در اسرائیل نداریم؟

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
چرا سفیری در اسرائیل نداریم؟

اقتصادنیوز: در بحبوحه حملات حماس علیه اسرائیل، چندین دموکرات آمریکایی از این موضوع که ایالات متحده سفیری در اسرائیل ندارد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، گروهی از قانونگذاران دموکرات، روز شنبه بر لزوم تأیید سریع «جیکوب جی لو» که ماه گذشته از سوی بایدن به عنوان سفیر مستقر در اسرائیل نامزد شده بود، تأکید کرده و تایید نهایی بایدن برای آغاز به کار فعالیت سریع وی را همزمان با تشدید درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل خواستار شدند.

بلینکن: آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده ایران ربطی به حمله حماس ندارد!

به گزارش «هیل»، «بن کاردین»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا از اینکه سناتورهای دیگر هم جهت تأیید فوری جی لو به عنوان سفیر پیشنهادی اسرائیل هرچه سریع‌تربه وی پیوندند، ابراز امیدواری کرده است.

بررسی معمای غافلگیری اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی

کاردین عنوان کرده است: «شرایط کنونی وجود یک سفیر تأیید شده از سوی سنا در اسرائیل را حیاتی می‌کند». سناتور «کریس مورفی» از ایالت کنتیکت نیز در این زمینه با کاردین ابراز همبستگی کرده و در شبکه اجتماعی ایکس از همراهی خودش با وی خبر داده است. مورفی نوشته است: «هر دوی ما موافق این موضوع هستیم که بایدن، جک لو را به عنوان سفیر مستقر در اسرائیل منصوب کند.

در پی این تصمیم‌گیری، سناتور «برایان شاتس» از ایالت هاوایی نیز از این تصمیم حمایت کرده و از نیاز آمریکا به سفیری در اسرائیل حمایت کرده است.

در همین راستا دموکرات‌های دیگری هم از اینکه در بحبوحه تشدید درگیری‌ها و حملات حماس و اسرائیل، ایالات متحده سفیری در اسرائیل ندارد، ابراز نگرانی کرده‌اند.

«جیم هیمز»، عضو ارشد دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا هم در اینباره عنوان کرده است: «رویدادهایی مانند حملات حماس به اسرائیل و جنگ در اوکراین اهمیت وجود سفیر را پررنگ‌تر می کند». به گفته وی نداشتن سفیر نوعی توهین به اسرائیل تلقی می‌شود.

لو که پیش از این به عنوان وزیر خزانه‌داری در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا خدمت می‌کرد، در اوایل ماه سپتامبر از سوی بایدن به عنوان نامزد جهت بر عهده گرفتن سمت سفیر اسرائیل انتخاب شد.

اصرارها برای انتخاب لو به عنوان سفیر مستقر آمریکا در اسرائیل در حالی تشدید می شود که بسیاری از اعضای کنگره آمریکا حتی به عدم حضور رئیس مجلس نمایندگان هم به عنوان چالشی بسیار مهم برای فعالیت‌های آمریکا در اسرائیل در شرایط کنونی اشاره می‌کنند.

همچنین بخوانید