یک‌شنبه 15 مهر 1403

چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چند خبر کوتاه از نیروی انتظامی زنجان

زنجان - ایرنا - رییس پلیس مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان گفت: در راستای اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در شهر زنجان از یک سوداگر مرگ بیش از 3 هزار عدد دارو و 13 کیلوگرم شربت متادون غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ سعید بابایی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور مطالبات به حق شهروندان طرح پاکسازی مناطق آلوده و مبارزه بی امان با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر در شهر زنجان با هماهنگی مقام قضایی و با رعایت ساز وکارهای بهداشتی اجرا شد.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی موفق به شناسایی محل فعالیت تعدادی از سوداگران مرگ در چند نقطه شهر زنجان شدند، اظهار داشت: در چند عملیات موفق پلیسی و با سرعت عمل بالا، سه سوداگر مرگ و معتاد متجاهر دستگیر و از یکی از متهمان بیش از 3 هزار دارو عدد و 13 کیلوگرم شربت متادون غیرمجاز و تقلبی کشف شد.

بابایی با تاکید بر استمرار طرح های پاکسازی و تقدیر از همکاری شهروندان با پلیس تصریح کرد: مردم می توانند از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 و گزارش به موارد مشکوک نقش موثری در مبارزه با فروشندگان مواد مخدر داشته باشند.

کشف و ضبط بیش از سه میلیون نخ سیگار خارجی قاچاق

فرمانده انتظامی استان زنجان از شناسایی و کشف و ضبط سه میلیون و 890 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق از یک واحد صنفی به ارزش تقریبی بیش از 11 میلیارد ریال خبر داد.

سردار رحیم جهانبخش افزود: ماموران پلیس آگاهی این استان با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی و در اجرای طرح کنترلی و نظارتی صنوف یک فرد سودجو که اقدام به نگهداری و قاچاق مواد دخانی می کرد را شناسایی و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی اظهار داشت: با انجام اقدامات نامحسوس پلیس، محل مورد نظر شناسایی و پس از کسب مجوز قضایی مورد بازرسی قرار گرفت که در این بازرسی از محل سیگار قاچاق خارجی با مارک‌های مختلف کشف و ضبط شد.

سردار جهانبخش افزود: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

کشف 70 تن گندم قاچاق در زنجان جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف و ضبط 70 تن گندم قاچاق شد که ارزش تقریبی آن از سوی کارشناسان مربوطه بیش از 2 میلیارد و 800 میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ ایرج خانی پور افزود: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران پلیس آگاهی شهرستان سلطانیه حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به سه دستگاه تریلر حامل بار گندم مشکوک و جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه در این ارتباط سه نفر به عنوان متهم دستگیر شد، گفت: در این خصوص پرونده مقدماتی تشکیل و هر سه متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی و اعمال قانون به مرجع قضایی معرفی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*