جمعه 7 اردیبهشت 1403

چهارمحال و بختیاری دبیرخانه سنجش صلاحیت معلمان ابتدایی کشور شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهارمحال و بختیاری دبیرخانه سنجش صلاحیت معلمان ابتدایی کشور شد

شهرکرد - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره کل اموزش و پرورش به عنوان دبیرخانه طرح سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفه‌ای آموزگاران دوره ابتدایی کشور انتخاب شد.

محمد محمدی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه کشوری این طرح در استان افزود: در حکمی از سوی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مدیرکل آموزش و پرورش استان به عنوان مسوول دبیرخانه کشوری این طرح انتخاب شد.

وی اظهار داشت: با فعال شدن دبیرخانه این طرح، فعالیت‌ها و اقداماتی در زمینه شناسایی جامعه هدف، تدوین برنامه عملیاتی، انتخاب رابطان اجرایی برنامه از سراسر کشور انجام شده و به زودی فرایند اجرایی این برنامه در تمام مدارس ابتدایی کشور آغاز خواهد شد.

به گفته وی، این دبیرخانه مسئولیت توانمندسازی، سنجش صلاحیت تمام آموزگاران رسمی، حق‌التدریس، نیروهای خرید خدمات آموزشی را از طریق طراحی برنامه‌های توانمندسازی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری کارگاه‌های علمی، فراخوان جشنواره‌ها، اجرای اقدامات مهم پژوهشی مانند درس پژوهی، اقدام پژوهی و اجتماع پژوهی و مسائل مرتبط را بر عهده دارد که با تدوین برنامه‌های عملیاتی این موارد به صورت گام به گام اجرایی خواهند شد.

به گزارش ایرنا، برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفه‌ای منابع انسانی (معلمان) بر اساس برنامه شماره 2و 1 راهکار 2-10 زیر نظام تربیت‌معلم و تأمین منابع انسانی از ابتدایی سال تحصیلی جاری آغاز شده است.

در استان چهارمحال و بختیاری 210 دانش‌آموز با حضور 15 هزار فرهنگی مشغول تحصیل هستند.

*س_برچسب‌ها_س*