سه‌شنبه 3 مهر 1403

چه میزان شمش طلا در حراج مرکز مبادله فروخته شد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
چه میزان شمش طلا در حراج مرکز مبادله فروخته شد؟

در هفته جاری دو حراج شمش طلا و یک حراج سکه برگزار شد که در مجموع 319 کیلوگرم شکش طلا و چهار هزار و 548 قطعه انواع سکه طلا در هفته جاری از سوی متقاضیان خریداری شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران گفت: در حراج امروز شمش طلا 295 کیلوگرم شمش طلا به ارز بیش از یک هزار و 300 میلیارد تومان شمش طلا از سوی متقاضیان خریداری و معامله شد.

اصغر بالسینی سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، از فروش 295 کیلوگرم شمش طلا در حراج امروز شمش طلا خبر داد و گفت: امروز سه شنبه در پنجاه و سومین جلسه حراج شمش طلا در مرکز مبادله از مجموع 259 کیلوگرم (قطعه) شمش طلای استاندارد عرضه شده در حراج‌های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 259 کیلوگرم با میانگین قیمت پنج میلیارد و 140 میلیون تومان به ازای هر قطعه شمش طلا از سوی متقاضیان خریداری و معامله و ارزش کل معاملات شمش طلا در حراج امروز از مرز 1.3 هزار میلیارد تومان، عبور کرد.

سه حراج در هفته جاری برگزار شد

وی افزود: در هفته جاری دو حراج شمش طلا و یک حراج سکه برگزار شد که در مجموع 319 کیلوگرم شکش طلا و چهار هزار و 548 قطعه انواع سکه طلا در هفته جاری از سوی متقاضیان خریداری شد.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلا در ادامه خاطرنشان کرد: تا امروز و طی 53 جلسه حراج شمش طلای مرکز مبادله ایران، در مجموع 10 هزار و 289 کیلوگرم شمش مورد داد و ستد قرار گرفت که در نتیجه آن نزدیک به 46 هزار میلیارد تومان (46 همت) ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد کشور وارد شد.

حراج‌های شمش و سکه هفته آینده برگزار می‌شود

بالسینی در ادامه از برگزاری حراج‌های شمش طلا و سکه در هفته آینده خبر داد و گفت: جلسه پنجاه و چهارم حراج شمش طلا روز یکشنبه هشتم مهرماه در مرکزمبادله برگزار می‌شود و حراج سکه طلا نیز هفته آینده برگزار خواهد شد که متعاقبا در روزهای آینده زمان و روز دقیق آن از سوی مرکز مبادله اعلام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مبادله ارز و طلا در تلاش است تا حراج سکه طلا نیز مانند حراج‌های شمش طلا به صورت هفتگی برگزار شود.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.