جمعه 15 تیر 1403

چگونه از فرودگاه بین المللی مسقط به مرکز شهر مسقط برویم

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
چگونه از فرودگاه بین المللی مسقط به مرکز شهر مسقط برویم

فرودگاه بین‌المللی مسقط با ظرفیت جابه‌جایی تعداد زیادی مسافر، اصلی‌ترین فرودگاه عمان است. ازآنجایی‌که، بهترین هتل ها مثل هتل شانگری لا بار الجیساه مسقط در مرکز شهر قرار گرفته‌اند؛ برای مسافران مهم است که با روش آسان و کم‌هزینه، خود را از این فرودگاه به مرکز شهر برسانند. خوشبختانه تاکسی، خطوط اتوبوس و گزینه‌های دیگری برای رفت‌وآمد مسافران وجود دارد.

فرودگاه مسقط؛ اصلی ترین دروازه ورود به عمان

سالانه، مسافران بسیاری با اهداف تجاری، تفریحی و... بلیط هواپیما مسقط را خریداری می‌کنند و وارد کشور عمان می‌شوند. فرودگاه بین‌المللی مسقط اصلی‌ترین فرودگاه کشور عمان با ظرفیت سالانه بیش از 20 میلیون مسافر در سال است. این فرودگاه با دو کد یاکای و ایکائو (MCT) و (OOMS) شناخته می‌شود. بیشترین پروازهای این فرودگاه توسط شرکت هواپیمایی عمان ایر انجام می‌شود؛ البته ایرلاین‌های معروف و معتبری دیگری همچون امارات، ایر عربیا، کیش ایر، KLM، قطر ایرویز، سوئیس اینترنشنال، ترکیش ایرلاینز و تای ایرویز پروازهای منظمی به این فرودگاه دارند.

فرودگاه بین المللی مسقط در سال 1973 افتتاح شد و پیش‌تر، پروازها از طریق فرودگاه کوچکی در روستای بیت‌الفلج انجام می‌گرفت. نام قبلی فرودگاه بین المللی مسقط Seeb International Airport بود که در 2008 نام آن تغییر کرد.

امکانات فرودگاه

در فرودگاه بین المللی Muscat، امکانات تفریحی و گردشگری فراوانی وجود دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

  • دستگاه ATM؛

  • دفاتر صرافی متعدد برای تبدیل ارز؛

  • کافه و رستوران با غذاهای خوش‌مزه؛

  • اغذیه فروشی‌های متعدد؛

  • پارکینگ؛

  • محوطه مخصوص بازی کودکان؛

  • کلینیک درمانی.

علاوه‌بر موارد بالا، بعضی از هتل های مسقط در این فرودگاه وجود دارند که امکان رزرو 6 ساعته را برای استراحت مسافران فراهم کرده‌اند. ازاین‌رو، مسافران حتی پس از ساعت‌ها انتظار در فرودگاه، خسته و کسل نمی‌شوند و اگر هم بخواهند خود را به مرکز شهر برسانند، چندین روش پیش روی آن‌هاست.

راه‌های دسترسی به مرکز شهر از فرودگاه بین المللی مسقط

فرودگاه بین‌المللی مسقط در 32 کیلومتری منطقه قدیم این شهر قرار دارد. این فرودگاه دارای 2 ترمینال (ترمینال شماره یک (جدید) و ترمینال شماره دو (قدیم)) است. ترمینال فاز 1 امکانات مدرن و پیشرفته‌ای دارد و در کل باعث شده است که ظرفیت جابه‌جایی فرودگاه به 20 میلیون مسافر در سال برسد. فازهای 2 و 3 نیز در دست احداث است که بدون شک ظرفیت جابه‌جایی مسافران را بیش از دو برابر خواهد کرد. روش‌های رفت‌وآمد از فرودگاه بین المللی مسقط به مرکز شهر به شرح زیر است:

تاکسی؛ روشی سریع و آسان برای رفت‌وآمد

تاکسی‌ها به‌طور مستقیم شما را از فرودگاه به مرکز شهر می‌رسانند و استرس زیادی را از شما دور می‌کنند؛ به‌خصوص اگر نمی‌توانید عربی صحبت کنید و بار زیاد و بچه به‌همراه داشته باشید. با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه یا تاکسی‌های از پیش رزروشده، بسته به ترافیک در عرض 10 دقیقه به مرکز شهر می‌رسید؛ البته هزینه تاکسی در مسقط نسبت‌به اتوبوس بیشتر است.

تاکسی‌های رسمی مسقط توسط ایالت مدیریت می‌شوند و با نرخ‌های تعیین‌شده و با استفاده از تاکسی‌متر کار می‌کنند. مبلغ کرایه تاکسی به عواملی ازجمله مسافت و ترافیک بستگی دارد؛ اما در کل، متوسط کرایه تاکسی از فرودگاه مسقط به شهر حدود 16 یورو یا 6.500 ریال عمان (OMR) است.

تاکسی‌های فرودگاه مسقط به‌صورت 24ساعته در دسترس هستند و به‌محض رسیدن به خروجی می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. یک ایستگاه تاکسی نیز درست در خارج از ساختمان ترمینال اصلی وجود دارد.

اتوبوس، حمل‌ونقل ارزان در مسقط

اگر به‌دنبال گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری برای رفتن از فرودگاه به مرکز شهر مسقط هستید، اتوبوس را انتخاب کنید. اتوبوس‌های این شهر در دو دسته عمومی و سرویس‌های ویژه هتل‌ها قرار می‌گیرند. اتوبوس‌های عمومی در خیابان سلطان قابوس قرار دارند که بین فرودگاه مسقط و مرکز شهر نیز تردد می‌کنند. اگر بار زیادی به‌همراه ندارید، این وسیله نقلیه عمومی، با هزینه کم و در مدت حداکثر 25 دقیقه شما را به مرکز شهر می‌رساند.

ترانسفر فرودگاهی هتل های مسقط

سرویس اتوبوس ویژه یا تاکسی‌های مخصوص ترانسفرهای فرودگاهی‌، مهمانان هتل‌ها را به‌طور رایگان از فرودگاه به هتل می‌رساند. این مورد، گزینه‌ای عالی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر است؛ بنابرین، هنگام رزرو هتل مسقط حتما به خدمات ترانسفر فرودگاهی آن توجه کنید. هتل شانگری لا بار الجیساه مسقط یکی از مشهورترین هتل های این شهر است که ترانسفر فرودگاهی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهد.

اجاره ماشین در مسقط

اجاره ماشین گزینه دیگری برای رفتن از فرودگاه بین‌المللی مسقط به مرکز شهر است. با اجاره ماشین می‌توانید رفت‌وآمد آسان‌تری داشته باشید و از گشت‌وگذار در شهر لذت بیشتری ببرید؛ اما اگر در سفر تنها هستید، ممکن است مقرون‌به‌صرفه نباشد.

برای اجاره اتومبیل در مسقط، کافی است به شرکت‌های داخلی یا بین‌المللی واقع در سالن پروازهای فرودگاه مسقط بروید و با ارائه مدارک لازم و پرداخت مبلغ، اتومبیل مورد علاقه خود را اجاره کنید و از همان جا حتی باوجود بار زیاد و بچه، خیلی آسان به مرکز شهر یا محل اقامتتان بروید. بسته به بودجه، می‌توانید گران‌ترین اتومبیل‌ها را انتخاب کنید و تجربه رانندگی متفاوتی را برای خود رقم بزنید.

برنامه‌ریزی سفر را با فلای تودی تجربه کنید

با خرید بلیط هواپیما مسقط و رفتن به فرودگاه، گزینه‌های متنوعی مانند تاکسی، ترانسفر فرودگاهی، اتوبوس‌های عمومی و اتومبیل‌های اجاره‌ای شما را به مرکز شهر یا محل اقامتتان می‌رسانند. ترانسفر فرودگاهی هتل‌ها، اغلب رایگان هستند؛ بنابراین، برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، هنگام رزرو هتل مسقط به این مورد توجه کنید. اگر نمی‌دانید برای تهیه بلیط، بیمه مسافرتی، ویزا و رزرو هتل در این شهر از کجا اقدام کنید، سری به فلای تودی بزنید. آژانس مسافرتی فلای تودی، امکان رزرو هتل های مشهور ازجمله هتل شانگری لا بار الجیساه مسقط، تهیه بلیط و سایر خدمات سفر را به‌صورت اینترنتی و در سریع‌ترین زمان ممکن فراهم کرده است.

چگونه از فرودگاه بین المللی مسقط به مرکز شهر مسقط برویم 2
چگونه از فرودگاه بین المللی مسقط به مرکز شهر مسقط برویم 3