سه‌شنبه 17 مهر 1403

چگونگی خلق اثر نقاشی دیجیتال «سردار رادان» توسط استاد علیرضا ذاکری + عکس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
چگونگی خلق اثر نقاشی دیجیتال «سردار رادان» توسط استاد علیرضا ذاکری + عکس

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، همزمان با مأموریت پلیس در اجرای طرح عفاف و حجاب و صیانت از قوانین و احکام اسلامی، مخاطبان «فارس من» با درج پویش‌های متعدد و جمع‌آوری بیش از یک میلیون امضاء برخورد با کشف حجاب را از مسؤولان خواستار شدند؛ در این بین پویش‌های مردمی دیگری در خصوص تقدیر و تشکر از سردار رادان فرمانده کل انتظامی کشور در سامانه فارس من ثبت و مورد حمایت شهروندان قرار گرفت.

در همین راستا خبرگزاری فارس با دعوت از سردار سعید منتظرالمهدی معاون فرهنگی اجتماعی و سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکر شهروندان و متدینین از عمکلرد پلیس در طرح عفاف و حجاب و تقدیم لوح تقدیر از طرف ثبت کننده پویش مردمی سامانه فارس من، نقاشی پرتره سردار رادان را به سخنگوی پلیس تقدیم کرد.

علیرضا ذاکری طراح و نقاش پرتره سردار رادان در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در خصوص انگیزه طراحی خود گفت: من از دهه 60 تاکنون، پرتره چهره شهدا و سرداران جبهه اسلام را نقاشی کردم؛ یک ویژگی مشترک در سیمای همه این افراد وجود دارد و آن «رافت» ذاتی‌شان است؛ اگرچه اقتدار برای یک فرمانده و سردار نظامی مهم‌ترین ویژگی است اما این شخصیت‌ها نمی‌توانند مهر ذاتی خود را پنهان کنند؛ شخصیت هایی همچون سردار شهید سلیمانی، شهید همت و....

وی با بیان این مطلب که در چهره سردار رادان همین ویژگی‌های ارزشمند موج می‌زند، تصریح کرد: برای طراحی و نقاشی پرتره سردار رادان از میان تصاویر متعدد چهره سردار به عکسی از «مهدی مریزاد» عکاس با سابقه خبرگزاری فارس رسیدم.

ذاکری ادامه داد: این عکس به ذهنیت من نزدیک بود؛ لذا از همین عکس برای نقاشی دیجیتال استفاد کردم.

وی به ویژگی‌های طرح سردار رادان اشاره و تصریح کرد: زاویه پرتره در این طرح از پایین رو به بالاست. زاویه لوانگل در کادر تصویر به شخصیت بُعد می‌دهد؛ همچنین در این نقاشی تمام خطوط طراحی، ضربه‌های قلم و رنگ‌ها به خدمت گرفته شده تا «اقتدار» و «رأفت» فرمانده نیروی انتظامی به شکلی شایسته به نمایش درآید.

ذاکری خاطرنشان کرد: این پرتره را به پاس اقدامات ارزشمند سردار رادان طراحی کرده و به سردار منتظر المهدی به عنوان نماینده فراجا تقدیم کردم.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید علیرضا ذاکری طراح سردار رادان طرح عفاف و حجاب این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
چگونگی خلق اثر نقاشی دیجیتال «سردار رادان» توسط استاد علیرضا ذاکری + عکس 2