چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

چین

چین

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از شهر‌های بزرگ چین درحال غرق‌شدن هستند. به‌عبارت دقیق‌تر، حدود 45 درصد از زمین‌های شهری این کشور آسیایی با سرعتی بیش از 3 میلی‌متر در سال به زیر آب می‌روند.

وب‌گاه فرارو

بادمجان شکم‌پر یکی از انواع غذاهای خوشمزه و اصیل ایرانی است که طی آن شکم بادمجان را با موادی از گوشت و سبزیجات پر می‌کنند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، گروهی از بازیگران تلاش دارند تا با تکیه به اهرم های مختلف نقش دیپلماتیک خود را احیا کنند، پاکستان یکی از بازیگرانی است که در صدد ایفای چنین نقشی برآمده تا بدین طریق بتواند به انزوای سیاسی اش پایان داده و همزمان اعتبار اقتصادی اش را احیا کند.

وب‌گاه عصر ایران

در پی بارندگی شدید و جاری شدن سیل و رانش زمین در جنوب چین، تاکنون دست کم چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند. بارندگی‌ها در استان گوانگ‌دونگ در جنوب چین از هفته گذشته شروع شده است. خبرگزاری شینهوای چین پیش‌تر از مفقود شدن 10 نفر خبر داده بود. مقامات سازمان هواشناسی چین با هشدار درباره تداوم جاری شدن سیل و رانش زمین، از ادامه بارش شدید طی چند روز آینده در این استان خبر داده‌اند. شینهوا...

وب‌گاه عصر ایران

شهرهای متاثر از این روند از جمله «پکن» و «تیانجین» در بخش شرقی چین و در امتداد ساحل قرار دارند. ترکیب عوامل یادشده با افزایش سطح آب دریاها در این شهرهای در حال غرق شدن تا سال 2120 حدود 10 درصد جمعیت نواحی ساحلی چین، یعنی تقریبا 55 تا 128 میلیون نفر را در معرض آب‌گرفتگی شهرها، سیلاب و خسارات جبران‌ناپذیر قرار خواهد داد.

وب‌گاه خبر آنلاین

شرکت چینی ویچای‌پاور با بهینه‌سازی چهار سیستم حیاتی موتورهای دیزلی شامل تأمین سوخت، ورودی هوا، احتراق و کاهش اصطکاک، از اولین موتور دیزلی جهان با بازده حرارتی 53.09 درصد رونمایی کرد. این در حالی است که بازدهی موتورهای رایج در بازار حدود 46درصد است.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با خودداری از اظهارنظر درباره کانال های ارتباطی میان واشنگتن - تهران گفت: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: نشریه آمریکایی گزارش داد که مقامات آمریکا دریافته‌اند که اعمال فشار به کشورهای جنگ‌زده آفریقا برای قطع ارتباط با مسکو و اتخاذ ارزش‌های غربی شکست خورده است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

فال حافظ آنلاین با داشتن بهترین و کاملترین تعبیر و تفسیر فال حافظ درست در بین تمامی فال ها، به شما در تفسیر فال خود کمک می کند. فال حافظ یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین فال در بین ما ایرانیان می باشد. در قدیم وقتی می خواستند فال حافظ بگیرند این کار را یکی از بزرگان به صورت انگشتی و با دست انجام می داد. انجام فال حافظ کار هر شخصی نبوده و فقط انسان های ویژه ای اقدام به گرفتن فال حافظ...

وب‌گاه دنیای اقتصاد

مراسم تحلیف رییس جمهور روسیه در ابتدای ماه مه برگزار می شود.

خبرگزاری تسنیم

چهل و یکمین هیئت نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد برگزار شد.

وب‌گاه ورزش سه

فرهاد مجیدی برای العین در بازی امشب برابر الهلال آرزوی موفقیت کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به شرح ضعف‌های متعدد ارتش این کشور در برابر پهپادهای جدید پرداختند.

وب‌گاه گسترش

به گفته اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، در روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، 1500 کیلو زعفران توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در بازار کالا به فروش می‌رسد.

وب‌گاه خبر آنلاین

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: معتقدم در سال 84 که دولت را به احمدی‌نژاد تحویل می‌دادیم خودروسازی ایران از خودروسازی ترکیه و چین جلوتر بود. دولت احمدی‌نژاد بنایی گذاشت که کشور از ریل توسعه خارج شد. امارات هم در زمینه اقتصاد در حال جلو افتادن از ماست. وقتی وزیر صنایع شدم از مردم ایران به خاطر شرایط خودرو عذرخواهی کردم. بعد از حذف پیکان طی پنج...

وب‌گاه عصر ایران

رسانه آمریکایی اکسیوس روز سه شنبه به وقت محلی به نقل از دو مقام آمریکایی و یک مقام عرب گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا پس از سفرش به چین، این هفته قصد دارد به عربستان سعودی سفر کند.