شنبه 7 مهر 1403

کاهش آسیب های اجتماعی با همگانی شدن ورزش در پردیس

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کاهش آسیب های اجتماعی با همگانی شدن ورزش در پردیس

تهران - ایرنا - رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: پر رنگ شدن نقش هیات‌های ورزشی در معرفی ورزش‌ها به جوانان در بوستان ها و فضای باز کاهش آسیب های اجتماعی را به همراه دارد.

کاظم شادمهر روز سه شنبه در نخستین نشست هم اندیشی با روسا، نایبان و دبیران هیات‌های ورزشی اظهار داشت: همگانی کردن ورزش یکی از اولویت‌های ما برای دور شدن جوانان شهرستان به ویژه شهر بومهن از بحران آسیب‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به تعامل با آموزش و پرورش، بسیج محلات برای همگانی شدن ورزش خاطر نشان کرد: معرفی ورزش‌های پهلوانی، تکواندو، والیبال، کونگ فو، بدمینتون و سایر رشته‌های ورزشی در فضای بوستان‌ها و محلات راهکاری برای پر رنگ شدن نقش هیات‌های ورزشی شهرستان در همگانی شدن ورزش است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس با بیان اینکه تمامی هیات‌های ورزشی شهرستان ابلاغ رسمی ندارند، عنوان کرد: در حال حاضر 40 هیات ورزشی در شهرستان فعال هستند و از این تعداد تنها 22 هیات ابلاغ رسمی دارند و آخرین آیین نامه هیات های ورزشی که در سال 73 به تصویب هیات وزیران رسیده در این شهرستان رعایت نشده است.

شادمهر گفت: در حدود 16 نفر از اعضای هیات‌های ورزشی از روسای استان ابلاغ ندارند و هیات ورزشی تاکنون بدون رسمیت فعالیت داشته و دو هیات جدید و ناشناخته در شهرستان ابداع شده بود که با وجود نداشتن هیات استان و فدراسیون با اداره ورزش و جوانان شهرستان همکاری داشتند.

وی با تاکید بر اهمیت به روز رسانی ابلاغ استانی هیات‌های ورزشی، اظهار داشت: هیات‌های ورزشی که تاریخ ابلاغ استانی آنها گذشته و یا رئیس هیات استانی آنها تغییر کرده موظف به معرفی توسط روسای جدید استانی و ارائه ابلاغ جدید از سوی هیات استان هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: ابلاغ های موقت سه ماهه، شش ماهه که از سوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان به عنوان سرپرست داده شده بود از این پس قانونی نخواهد بود و تمامی ابلاغیه های هیات‌های ورزشی بررسی و برای ادامه همکاری تصمیم گیری خواهد شد.

شادمهر گفت: برخی از هیات ها مانند بولینگ، بیلیارد، دومیدانی، سوارکاری، سه گانه، کشتی، اسکیت، بدمینتون، جانبازان و جودو نیاز به بررسی بیشتر دارند و قبل از هر اقدامی باید تکلیف رئیس هیات برای ادامه همکاری تعیین شود و روسای هیات های یاد شده در شرایط موجود امکان تعیین نایب رئیس و یا دبیر را ندارند.

وی ادامه داد: خزانه‌دار هیات تنها توسط رئیس اداره ورزش و جوانان تعیین می شود و چک هیات ورزشی فقط با امضای رئیس هیات و خزانه دار در بانک نقد می شود.

رئیس اداره ورزش وجوانان شهرستان پردیس ضمن گلایه از کوتاهی هیات‌های ورزشی شهرستان در ارائه گزارش عملکرد، تقویم ورزشی و رزومه کاری، اظهار داشت: هیات‌های رزمی، کاراته، کوهنوردی، بدمینتون، فوتبال، هندبال، پهلوانی و زورخانه‌ای، پرورش اندام، بدنسازی، کارگری و اتوموبیلرانی تقویم ورزشی، رزومه و گزارش عملکرد سال 98 خود را ارائه کردند.

با سفارش رئیس هیات استان کاری نداریم

شادمهر گفت: ملاک انتخاب ما عملکرد و رزومه ارائه شده توسط هیات های ورزشی است و با سفارش رئیس هیات استان برای روسای هیات شهرستانی کاری نداریم.

وی ادامه داد: هیات‌های ورزشی موظف به رعایت سلسه مراتب اداری هستند و روسا، نایبان هیات ورزشی بدون ابلاغ کتبی اجازه حضور در جلسات را ندارند و از این پس تعامل هیات های ورزشی با ادارات شهرستان با نظر و تایید اداره ورزش و جوانان شهرستان انجام می‌شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس گفت: به منظور ساماندهی امور اداری هیات‌ها، مکاتبات آنها با اداره ورزش با سربرگ هیات با نام فدراسیون و هیات استان و شماره نامه تخصیص داده شده انجام می شود.

ورزش بانوان در شهرستان پردیس مغفول مانده است

شادمهر گفت: ورزش بانوان مغفول مانده و فقط به عنوان یک کمیته دیده می‌شود در سطح شهرستان تنها یک پارک سرپوشیده به بانوان تخصیص داده شده و بانوان شهرستان از امکانات مناسب ورزشی بی بهره هستند.

وی با تاکید بر حفظ وحدت رویه روسا با نایبان در برنامه ریزی هیات ورزشی، خاطر نشان کرد: نامه نگاری رئیس و نایب رئیس یک هیات ورزشی به طور مجزا پذیرفته نیست و توصیه می‌شود که هیات‌ها با حفظ وحدت رویه با اداره ورزش و جوانان شهرستان در ارتباط باشند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان پردیس با اشاره به ساماندهی وضعیت مالی هیات های ورزشی، اظهار داشت: در حال حاضر تنها 3 هیات ورزشی شهرستان حساب بانکی دارند و از این پس سایر هیات ها موظف به افتتاح حساب بانکی با شرایط و ضوابط قانونی تعیین شده هستند.

شادمهر تاکید کرد: در سال 1400 انتخابات را پیش رو داریم و به روسا و نایبان ورزشی توصیه می‌کنم که ورزش را مفت نفروشند و از امکانات و سمت ورزشی خود برای تبلیغات استفاده نکنند و در غیر اینصورت مسئول و مدیون هستند.

وی ادامه داد: روسای هیات های ورزشی نسبت تکمیل بانک اطلاعاتی مربیان، ورزشگاه‌ها و اطلاعات ورزش شهرستان تا آخر تیر و توجه ویژه به استعداد یابی در رده های سنی مختلف در دوره پس از کرونا اقدام کنند.

شهرستان پردیس با جمعیتی درحدود 300 هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

*س_برچسب‌ها_س*