جمعه 14 اردیبهشت 1403

کبدی

کبدی

وب‌گاه اقتصاد نیوز

فوق تخصص گوارش و بیماری‌های کبدی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سبک زندگی را از مهم‌ترین علل افزایش بار بیماری‌های گوارشی خواند و بر لزوم غربالگری سرطان‌های شایع گوارشی تاکید کرد.

وب‌گاه عصر ایران

ترکیبی از یک واکسن و یک داروی ایمنی‌درمانی منجر به کاهش سرطان پیشرفته کبد در آزمایش‌ها شده است.

خبرگزاری ایرنا

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون کبدی گفت: با توجه به رویدادهای مختلفی که در سال جاری پیش روی داریم، سالی پُرکار و شلوغ را خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم تا در پایان سال عملکردی قابل قبول و نتایجی درخشان از کبدی را ارائه کنیم.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دانشمندان بین چهار نوع عادت خوابیدن و بیماری‌های مختلف ارتباط‌هایی پیدا کرده‌اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: ترکیبی از یک واکسن و یک داروی ایمنی‌درمانی منجر به کاهش سرطان پیشرفته کبد در آزمایش‌ها شده است.

وب‌گاه مشرق نیوز

دبیر انجمن متخصصین بیماری‌های عفونی ایران می‌گوید: در حال حاضر ویروسی که جای نگرانی داشته باشد، در کشور نداریم اما غیر از ویروس کرونا که فصلی نیست، آنفلوآنزا نیز همچنان در کشور شایع است.

وب‌گاه عرشه آنلاین

گریه های سوزناک و بی قراری غزل بدیعی در مراسم ختم همسرش رضا داوود نژاد وایرال شد. گریه های سوزناک و بی قراری غزل بدیعی در مراسم ختم همسرش رضا داوود نژاد وایرال شد. به گزارش عرشه آنلاین، ویدئویی تلخ از بی قراری‌های غزل بدیعی؛ همسر زنده یاد رضا داوودنژاد در مراسم ختم همسرش در شبکه های مجازی بازتاب داشته است.

وب‌گاه فرارو

دانشمندان بین چهار نوع عادت خوابیدن و بیماری‌های مختلف ارتباط‌هایی پیدا کرده‌اند.

وب‌گاه خبر آنلاین

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت مصرف لبنیات در کاهش خطرات ابتلا به پوکی استخوان، گفت: لبنیات کم چرب خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

وب‌گاه عصر ایران

آرژنینوسوکسینات لیاز (ASLD) یک بیماری ارثی غیرقابل درمان است که به ویژه جمعیت فنلاند را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سایر جوامع با مشخصات مشابه نیز ممکن است بیماری‌های دیگری را به ارث ببرند.

وب‌گاه عرشه آنلاین

تشییع پیکر رضا داوود نژاد از مقابل خانه سینما در تهران آغاز شد. به گزارش عرشه آنلاین، پیکر رضا داوود نژاد امروز 18 فروردین ماه 1403 در سینمای وصال تشییع شد. رضا داوودنژاد هنرمند و بازیگر علی رغم گذشت بیش از 10 سال از پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز؛ تخصصی ترین مرکز پیوند کبد در ایران به دنبال ایجاد اختلالات شدید آنزیم‌های کبدی در 44 سالگی درگذشت.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

کبد چرب یا استئاتوز کبدی (hepatic steatosis) یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان امروز ناشی از تجمع بیش از حد چربی در کبد است؛ اگر این تجمع چربی ادامه پیدا کند، می‌تواند التهاب کبدی ایجاد کند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بیماری های کبد علائم مختلفی دارند. یکی از علائم اولیه که می توانید سریع آن را تشخیص دهید، ایجاد مشکلاتی بر روی پوست کف دست می باشد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

وب‌گاه خبر آنلاین

برای حفظ سلامت کلیه‌ها، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متنوع، با چربی پایین، شکر کم و نمک اندک ضروری است. علاوه بر این، مصرف روزانه میوه‌ها و سبزیجات تازه نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

وب‌گاه خبر آنلاین

رضا داوود نژاد هنرمند و بازیگر علی رغم گذشت بیش از 10 سال از پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز؛ تخصصی ترین مرکز پیوند کبد در ایران بدنبال ایجاد اختلالات شدید آنزیم‌های کبدی در 44 سالگی درگذشت.