شنبه 14 مهر 1403

کدام استان‌های کشور این هفته بارانی می‌شود؟+ فیلم

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کدام استان‌های کشور این هفته بارانی می‌شود؟+ فیلم

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در روزهای آینده شاهد چند پدیده آب و هوایی هستیم و اولین پدیده بحث تغییرات دمایی است که این روزها برای مردم حائز اهمیت است. وی اضافه کرد: ما امروز انتظار افزایش نسبی دما را داریم و از روز سه‌شنبه به بعد روند کاهشی دما را از نیمه شمالی کشور شاهد باشیم. رئیس مرکز...

صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: در روزهای آینده شاهد چند پدیده آب و هوایی هستیم و اولین پدیده بحث تغییرات دمایی است که این روزها برای مردم حائز اهمیت است.

وی اضافه کرد: ما امروز انتظار افزایش نسبی دما را داریم و از روز سه‌شنبه به بعد روند کاهشی دما را از نیمه شمالی کشور شاهد باشیم.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: مردم در استان‌هایی مثل کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، اصفهان، یزد و همچنین استان تهران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه شاهد کاهش دما خواهند بود.

ضیائیان در ادامه خاطرنشان کرد: تا روز چهارشنبه تقریبا اغلب نقاط کشور با یک روند کاهشی دما مواجه خواهند بود و در خصوص بارش امروز و روزهای آینده انتظار داریم که بارش‌های پراکنده‌ای را در نوار ساحلی دریای خزر داشته باشیم.

وی همچنین تاکید کرد: مردم استان‌های گیلان و مازندران امروز شاهد بارش‌های پراکنده‌ای هستند و برای روز دوشنبه این بارش‌های پراکنده در استان‌های گیلان و مازندران و استان گلستان ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: در شمال استان آذربایجان غربی هم در روز دوشنبه شاهد بارش‌های پراکنده خواهیم بود و برای روز سه‌شنبه سامانه بارشی تقویت می‌شود و بارش‌هادر استان مازندران و گلستان قوت می‌گیرد و در استان گیلان هم شاهد بارش باران خواهیم بود.

ضیائیان یادآور شد: در استان آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان غربی بارش‌های خفیفی را شاهد هستیم و استان خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی هم در روز سه‌شنبه بارش‌هایی را پیش رو دارند.

وی تصریح کرد: برای تهران در روز یکشنبه و دوشنبه تقریبا دما ثابت است و از روز سه‌شنبه و چهارشنبه به بعد کاهش دمای 2 تا 4 درجه‌ای را شاهد هستیم.