جمعه 14 اردیبهشت 1403

کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، کربلا شب گذشته هم‌زمان با شب میلاد امام حسین علیه‌السلام غرق نور بود و زائران بسیاری از نقاط دور و نزدیک خود را به حرم ارباب رسانده بودند.

ضریح حرم حسینی در شب میلاد آن حضرت

چراغ های رنگارنگ در کنار تزئین حرم‌های مطهر و بین‌الحرمین با پارچه‌های سفید و سبزرنگ حال و هوای خاصی به این مکان مقدس داده بود. همچنین با توجه به اعیاد شعبانیه، موکب‌های پذیرایی از زائران برپا شده بود و هر کسی بنا بر نذری که داشت، بین زائران غذا و نوشیدنی توزیع می‌کرد.

ورودی به ضریح حرم حسینی

پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا، زائران در حالی که در صفوف منظم در حال عبادت بودند، دعای فرج را زمزمه کرده و میلاد سیدالشهدا علیه‌السلام را به یکدیگر تبریک می‌گفتند و برخی هم بین زوار شکلات توزیع کردند. بسیاری هم پس از اقامه نماز به سوی ضریح رفته و زیر قبه حرم حسینی که گفته می‌شود دعا مستحاب است، به راز نیاز پرداخته و حوائج خود را با ارباب در میان گذاشتند.

مولودی‌خوانی ایرانیان در بین‌الحرمین

در بین‌الحرمین نیز زائران کشورهای مختلف گوشه‌ای از حرم حلقه زده و به مولودی‌خوانی پرداختند. زائران هند و پاکستانی بعد از نماز مغرب و عشا جشن برپا کردند و ایرانیان حوالی بامداد امروز به مداحی مشغول بودند.

در ادامه تصاویری از حال و هوای معنوی کربلا و حرم حسینی به مناسبت میلاد امام حسین علیه‌السلام هم‌زمان با سوم شعبان را مشاهده می‌کنید:

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید حرم امام حسین کربلا زیارت سوم شعبان اعیاد شعبانیه میلاد امام حسین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم 2
کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم 3
کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم 4
کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم 5
کربلا در شب میلاد امام حسین (ع) غرق نور شد + عکس و فیلم 6