یک‌شنبه 27 خرداد 1403

کرونا به فرماندهی شهیدرئیسی مهار شد / عملکرد دولت در بخش درمان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
کرونا به فرماندهی شهیدرئیسی مهار شد / عملکرد دولت در بخش درمان

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تشریح اقدامات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان گفت: ویروس کرونا تحت فرماندهی شهید آیت‌الله رئیسی مهار شد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در توصیف تدابیر ویژه شهید جمهور در حوزه بهداشت و درمان در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایطی که روزانه 700 فوتی کرونا داشتیم کشور را تحویل گرفت، گفت: رهبر معظم انقلاب در بدو شروع به کار دولت فرمودند اولین اولویت شما باید مهار کرونا باشد و آیت‌الله رییسی برای تحقق این امر شب و روز نداشت.

وی با اشاره به این که در آن زمان فقط 18 میلیون دوز واکسن به مردم تزریق شده بود، افزود: ایشان شخصاً به مسئله کمبود واکسن ورود کرد و پس از گفتگویی که با رییس جمهور چین داشت، اولین محموله واکسن که 10 میلیون دوز بود وارد کشور شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: روزانه 50 هزار مراجعه به بیمارستان‌ها، 20 هزار بستری و 8 هزار مریض بدحال داشتیم در حالی که فقط 70 هزار دوز روزانه واکسن تزریق می‌شد و برخی ها اقدام به رفتن به ارمنستان و سایر کشورها، برای دریافت واکسن می‌کردند.

عین‌اللهی بیان کرد: با توصیه آیت‌الله رئیسی جنبش مردمی واکسیناسیون شکل گرفت و با بسیج مردمی و استفاده از تمام امکانات کشور و بسیج مراکز، مساجد، حسینیه‌ها، ورزشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج، تزریق واکسن را به روزانه یک میلیون و 600 هزار دز رساندیم.

وی ادامه داد: تا پیش از دولت سیزدهم فوتی‌های کرونا 122 هزار نفر بود که در این دولت به 20 هزار نفر رسید.

وزیر بهداشت فرماندهی شهید آیت الله رئیسی را در ستاد کرونا برجسته خواند و گفت: تحت این فرماندهی بود که کرونا مهار شد.

عین اللهی دوبرابر شدن تخت های PICU را یکی دیگر از یادگارهای شهید رئیسی در ایام کرونا نام برد و گفت: کرونا امیکرون بیشتر بچه‌ها را درگیر می کرد و ما تخت مراقبت‌های ویژه کودکان کم داشتیم که با دستور رئیس جمهور 500 تخت picu به هزار تخت افزایش یافت تا کودکان در همه گیری کرونا دچار مشکل نشوند.

وزیر بهداشت از راه‌اندازی 15 هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: آیت الله رئیسی برای سلامت مردم بسیار اهمیت قائل بود و بر افتتاح پروژه‌های بر زمین مانده تاکید می‌ورزید.

عین‌اللهی افزود: در طی مدت ریاست جمهوری ایشان 16 هزار تخت بیمارستانی راه‌اندازی شد و تا پایان امسال نیز 15 هزار تخت جدید راه‌اندازی می شود که این دستاوردها در تاریخ سلامت بی نظیر است.

وی ادامه داد: افتتاح پروژه‌های بر زمین مانده از اقدامات و تاکیدات ایشان بود که نمونه آن راه‌اندازی بیمارستان ولی عصر اراک است که سال‌های سال این پروژه بر زمین مانده بود و منتظر بودیم با دستان مبارک ایشان افتتاح شود ولی این سعادت را نداشتیم و اکنون آماده بهره‌برداری است.

وزیر بهداشت بهره‌برداری از کلان بیمارستان‌های حضرت مهدی (عج) و غدیر تهران و همچنین بیمارستان شهریار پس از 34 سال را از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و اظهار کرد: شهید رئیسی بر اتمام و تکمیل پروژه‌هایی که سال‌های سال بر زمین مانده بود اصرار داشت و در این دولت بسیاری از این پروژه ها در حوزه سلامت تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید‌.