شنبه 8 اردیبهشت 1403

کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و رعد و برق را جدی بگیرند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و رعد و برق را جدی بگیرند

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و عشایر توصیه می‌شود که هشدار بارش باران و رعد و برق را جدی بگیرند.

پروین رفیعی، کارشناس هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به شرایط جوی کشاورزان تمهیدات لازم جهت حفاظت از تولیدات کشاورزی را در دستور کار قرار دهند.

او با تاکید بر احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی افزود: کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی در هنگام وزش باد اجتناب کنند.

رفیعی ادامه داد: با توجه به شرایط جوی، عشایر از توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل‌ها اجتناب کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود که زهکشی و پاکسازی مسیر آب باغات را در دستور کار قرار دهند. همچنین کشاورزان از استفاده از ماشین آلات بر روی مزارع بدلیل رگبار و رعد و برق در روز‌های آتی اجتناب کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز با گذر موج از روی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، غرب کرمان، غرب و جنوب اصفهان، جنوب مرکزی، جنوب یزد و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

فردا شنبه در شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شمال شرق کشور بارش پراکنده روی می‌دهد. یکشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در نوار غربی و بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق و مرکز ابرناکی، بارش و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت، تجارت و کشاورزی