چهارشنبه 18 مهر 1403

کشف سرقت در خمین 96 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف سرقت در خمین 96 درصد افزایش یافت

خمین - ایرنا - فرمانده انتظامی خمین ازافزایش 96درصدی کشفیات سرقت در این شهرستان در سال جاری خبر داد و گفت: دستگیری سارقان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 66 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ «بهزاد فکوری» روز دوشنبه افزود: در تداوم عملیات‌های ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف پاکسازی شهر از وجود مجرمان از سوی پلیس شهرستان به عنوانی یکی از مطالبات و انتظارات به‌حق مردم به مرحله اجرا درآمد. وی با بیان اینکه پیشگیری از سرقت، مقدم بر مقابله با سارقان است، اظهار داشت: جلوگیری از وقوع از این جرم و برخورد قاطعانه و قانونی با باندهای سابقه دار و حرفه‌ای و ارتقاء احساس امنیت شهروندان از مهمترین اولویت برنامه‌های پلیس شهرستان است. فرمانده انتظامی خمین با بیان اینکه همه ابزارها و اختیارات برای حذف کامل بزه سرقت تنها در اختیار پلیس نیست، اضافه کرد: توجه بیش از پیش سایر دستگاه های دخیل در پیشگیری از سرقت ضروری است. سرهنگ فکوری مشارکت مردم خمین با پلیس شهرستان را قابل تحسین دانست و خاطر نشان کرد: کنترل آسیب های اجتماعی و مبارزه با جرایم به خصوص جرم سرقت تنها با مشارکت و تعامل سازنده مردم با پلیس میسر است. وی بیان کرد: اعتیاد به مواد مخدر در صدر مسائل اجتماعی است و به مهمترین چالش جامعه تبدیل شده است که این بلای خانمان سوز عوارض و پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری به خصوص در افزایش وقوع سرقت دارد.

فرمانده انتظامی خمین افزود: هر زمان که شاهد همکاری خوب مردم و پلیس هستیم موفقیت های بیشتری در راستای برخورد با سارقان و کشف سرقت ها کسب شده و در تداوم امنیت اجتماعی لازم است مردم شریف شهرستان با مشاهده هرگونه موارد مشکوک با مرکز 110 تماس بگیرند. شهرستان خمین در جنوب استان مرکزی واقع شده و دارای 105 هزار نفر جمعیت است.

*س_برچسب‌ها_س*