پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کشف مواد مخدر در گچساران 97 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف مواد مخدر در گچساران 97 درصد افزایش یافت

گچساران - ایرنا - فرمانده انتظامی گچساران گفت: امسال بیش از 476 کیلوگرم انواع مواد مخدر در این شهرستان کشف شده است کهمیزان کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه پارسال 97 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا، سید محمد موسوی در آئین تجلیل از خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون هشت باند تهیه و توزیع مواد مخدر در گچساران متلاشی شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100درصد افزایش نشان می دهد.

وی بیان کرد: امسال همچنین 446 نفر معتاد در این شهرستان دستگیر شده که دستگیری معتادان نسبت به مدت مشابه پارسال 22 درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی گچساران ابراز داشت: پاکسازی محله های مسکونی شهری و پایش تمام روستاها برای پاکسازی مواد مخدر از دیگر اقدامات امسال برای کاهش توزیع و استفاده از مواد مخدر در این شهرستان بوده است.

کشف کالای قاچاق

وی همچنین از کشف محموله های کالای قاچاق به ارزش 55میلیارد و 932میلیون ریال در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

موسوی تعداد قاچاقچیان دستگیر شده در گچساران از ابتدای سال جاری تاکنون را 217نفر اعلام کرد و افزود: در این زمینه همچنین107دستگاه خودرو توقیف شده است.

گزارش های مردمی به پلیس

وی ابراز داشت: امسال بیش از هفت هزار و 507 تماس با سامانه 110 از سوی شهروندان گچسارانی گرفته شده که 70درصد گزارش های مردمی عملیاتی شده است.

وی گفت: گزارش های مردمی از طریق پل ارتباطی 110 از سوی شهروندان گچسارانی امسال 6درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه 137 نفر سارق امسال در این شهرستان دستگیر شده است. دستگیری سارقان در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال 109درصد افزایش یافته است.

سوانح جاده ای درون و برون شهری

موسوی بیان کرد: امسال شمار سوانح رانندگی در جاده های درون شهری گچساران 40درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته اما در عین حال تعداد جانباختگان تصادف های درون شهری در این شهرستان امسال100درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: سوانح جاده ای برون شهری نیز امسال در گچساران نسبت به مدت مشابه پارسال 58 درصد کاهش یافته است.

موسوی افزود: همچنین تعداد قربانیان تصادف در جاده های برون شهری گچساران71 درصد کاهش نشان می دهد.

راه اندازی پلیس فتا

وی راه اندازی پلیس فتا در گچساران را از اقدام های خوب برای ارتقای امنیت اجتماعی در این شهرستان عنوان کرد.

موسوی اضافه کرد: امسال 70 فقره پرونده متهمان از سوی پلیس فتا در این شهرستان بررسی شده که مجرمان 63 پرونده شناسایی شده است.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به انتشار ویروس کرونا، برگزاری انتخابات و رد اعتبارنامه منتخب مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از یک ساله اخیر تاکنون نیروی انتظامی روزهای سختی را برای تامین امنیت مردم پشت سر گذاشت.

موسوی از نماینده منتخب، دفتر ایشان و مردم برای مشارکت در آرامش گچساران پس از رد اعتبارنامه منختب مردم قدردانی کرد.

اهمیت رسانه های ارتباط جمعی در ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده انتظامی گچساران همچنین درباره روز خبرنگار گفت: رسالت خبرنگار تنها به انعکاس اخبار محدود نمی شود.

موسوی اضافه کرد: خبرنگاران با تشریح و واکاوی عوامل آسیب های اجتماعی می توانند یاریگر پلیس در ارتقای امنیت اجتماعی باشند.

فرمانده انتظامی گچساران تلاش برای فرهنگ سازی استفاده بهتر کاربران جاده ای و کاهش تصادف ها را از دیگرکارکردهای رسانه های ارتباط جمعی دانست.

موسوی همچنین به نامگذاری امسال به نام جهش تولید اشاره کرد و از خبرنگاران خواست آگاهی بخشی برای کاهش مصرف و حمل کالای قاچاق را در اولویت فعالیت های خود قرار دهند.

وی از تلاش رسانه های ارتباط جمعی گچساران برای تامین افزایش امنیت اجتماعی قدردانی کرد.

فرمانده انتظامی گچساران تاکید کرد: خبرنگاران در کنار مدافعان سلامت نقش مهمی در مهار بحران کرونا در کشور داشته اند.

در پایان این آئین با اهدای لوح سپاس و جوایزی از خبرنگاران گچساران به مناسبت روز هفدهم مرداد قدردانی شد.

*س_برچسب‌ها_س*